O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zkouška zapůjčeného fotoaparátu, 12.09.2017 21:56, mipera, (O fotografování)

Zjistila jsem, že naši mladí mají doma Samsung NX 300, který skoro nepoužívají.
Zkusili pár fotek na automat a zjistili, že jim většinou stačí telefon. Půjčila jsem si ho /ten foťák/, má výměnné objektivy a hlavně dotykové ostření a to je paráda.
S nastavením minulého foťáku mi trpělivě pomáhal Honzík, tentokrát jsem se s tím poprala sama.
Dnes jsem byla v lese spokojená. Pouze mi nesedí minimální zaostřovací vzdálenost, která je skoro 30 cm.
Myslím, že na 1. den nejsou fotky špatné.
Netušila jsem, že mají doma takový poklad.

Re: Zkouška zapůjčeného fotoaparátu, 12.09.2017 22:01, petras, (O fotografování)

Pokud to má výměnné objektivy,tak k tomu určitě budou i kroužky,fotí to bezvadně a za ušetřené peníze můžeš na dovolenou.

Re: Re: Zkouška zapůjčeného fotoaparátu, 12.09.2017 22:09, mipera, (O fotografování)

Mohu ho mít, jak dlouho chci, třeba do Vánoc.
Možná i napořád.
Dnes jsem přesvědčená, že si koupím něco nového, uvidím za pár dní.
Mezikroužky jsem zatím nenašla, objektiv na makro stojí asi 13 000 Kč.
Stabilizaci jsem vypnula na fotoaparátu, to stačí nebo bych ji měla někde vypnout i na objektivu?

Re: Re: Re: Zkouška zapůjčeného fotoaparátu, 12.09.2017 22:17, petras, (O fotografování)

Nekupuj makro objektiv,určitě Ti stačí kroužky,škoda peněz.Já mám stabilizaci vyplou ve fotoaparátu v MENY na objektivu nic takového nemám.

Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... utekl jako voda, ale taky "utekly" hřiby z lesa Ale les není prázdný

lakovka obecná (?)

Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... první letošní rovetky cizopasné

Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... mísenka oranžová se v lese nepřehlédne

Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... mističky se už ale musí hledat

Re: Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:42, Tori(m), (Houby)

Pěkné askouše, ale postrádám tmavěji zbarvený okraj, který by mističky měly mít. Naopak okraj je na mísenky i mističky dost výrazný, lemuje plodnici, spíš to bude některá poduškovka (Pulvinula sp.).

Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... potěšily ryzce severské

Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:24, vevanek, (Houby)

... a pod borovicí, i když okousaný, můj prvonález - lošák šupinatý.

Re: Re: Týden dovolené, 12.09.2017 20:47, petras, (Houby)

Bez komentáře

Re: Re: Re: Týden dovolené, 12.09.2017 21:26, karelzbrd(m), (Houby)

souhlas, krásné fotky a zajimavé nálezy...

Re: Re: Týden dovolené, 12.09.2017 21:36, tomaj, (Houby)

Pěkná série. Je vidět, že jsi po dovolené s chutí slídila.

Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

šafránka červenožlutá

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

ryzec černohlávek

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

hřib smrkový

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

hřib peprný

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

hřib smrkový

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

housenice cizopasná

Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 17:14, mipera, (Houby)

muchomůrka červená - jiné vyvážení bílé

Re: Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 20:48, petras, (Houby)

Taky bez komentáře

Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 21:27, karelzbrd(m), (Houby)

taky nádhera, fotíte holky skvěle. Já nemám ani co fotit, pokud se týče hub, takže to už ani neumím.

Re: Re: Z dnešní procházky, 12.09.2017 21:33, tomaj, (Houby)

Ty jedeš. Černoušek, housenice a muchča jsou mými favority.

Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

Je zde optimálně zavlaženo. Houby vyskytující se v tomto čase rostou. Snažil jsem se zvěčnit a přiblížit Vám druhy hub, které se na zdejších stránkách moc neopakovaly.
Lošákovec pásovaný.

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

Ve starších smíšených smrk,borovice porostech, aktuálně rostou krásnopórky.
Nejdříve se objevila(cca před 3 týdny) krásnopórka žemlička.

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

Následovala ji ale až o 2 týdny později krásnopórka mlynářka.

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

Krásnopórka kozí noha byla nalezena a focena jako poslední. Není zde hojná, spíše vzácná.

Re: Re: Aktuálně ze západu., 13.09.2017 00:12, Dano, (Houby)

U nás neroste vůbec.

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

S bělochorošem slzícím jsem zde moc neuspěl. Jednou to byl dle vzhledu gutace hořký, podruhé dokonce troudnatec pásovaný.
Do třetice prezentuji bělochoroš pýchavkovitý, který je zde momentálně opravdu hojný.

Re: Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 22:19, petras, (Houby)

Hezké,marně je vyhlížím.

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 00:53, tomaj, (Houby)

A končím lošáčkem tmavým ?
Mějte se a ať se daří.

Re: Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 07:47, soucekp, (Houby)

Pěkný, hlavně ta kozí noha . Tu jsem ještě nepotkal

Re: Aktuálně ze západu., 12.09.2017 21:34, tomaj, (Houby)

Díky Petře za reakci.

Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Konečně se dostávám k týdennímu pobytu ve Štrasburku. Byl jsem tam služebně, takže jsem se na houby dostával až v pozdním odpoledni, a tak to nebylo na žádné dlouhé cestování - proto jsem využil blízkých parků. Nejdříve jsem zkusil Parc de Pourtalès. Trošku jsem si myslel na nějakou voskovku, bohužel sucho vykonalo své, a tak jsem potkal jen nějaké hnojníčky

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

pěkné sazovky

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

a síťkovec načervenalý (určil Chorcheee) na platanu

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Další den jsem zkusil Parc de l'Orangerie, kde jsem potkal asi největší lupenatou houbu (opět z platanu). S determinací mám problém ... jinak tam byly opět nějaké hnojníčky, ale ty už nedám

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

A nakonec jsem zvolil procházku po Blauelsandu, kde byly opět nejhojnější sazovky.

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Obecně to tady bylo nejzajímavější a druhů bylo více. Například tento bělochoroš z olše ... do druhu si netroufám

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Objevil jsem také nějakou hlívičku, pracovně jsem si ji určil jako hlívičku sivou. Vím, že to je bez mikroskopu troufalost, ale zkusil jsem to

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Pro Aleše nějaký krásně žlutý povlak z buku, který svítil do dálky

Re: Re: Slíbená Francie :), 12.09.2017 17:45, alesjirsa(m), (Houby)

Tohle by mě zajímalo pod mikroskopem. Makroskopicky bych tipoval nějakou vatičku (Tomentella), ovšem nevídanou ...

Re: Re: Re: Slíbená Francie :), 12.09.2017 19:30, Tori(m), (Houby)

Další varianta zmíněná v poradně byl nějaký nezralý dřevomor (např. H. ticinense).

Re: Re: Re: Re: Slíbená Francie :), 12.09.2017 21:44, soucekp, (Houby)

Přiznám se, že na Dřevomor oranžový jsem myslel, když jsem to asi z 50 metrů viděl . Byl jsem tak natěšený, že jsem to zapomněl sebrat ... takže se to bohužel už nedozvíme ... ovšem plodnic tam bylo povícero, jedna hezčí než druhá

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

Muchomůrku šiškovitou nepotkávám moc často a tahle plodnice stála za to, tak jsem ji blejsknul. Rostla přímo uprostřed koňské stezky - asi nepoužívané, protože jinak by tam už nebyla

Re: Slíbená Francie :), 11.09.2017 23:30, soucekp, (Houby)

A na závěr jako omlouva za přetah dám ještě pro Tori nějakou žlutou drobnou houbičku, o které mi sama Tori psala, že se možná jedná o Bisporella sp. No ale víc ji zaujaly ty černé diskovité plodnice - bohužel těch jsem si všiml až na fotce, takže lepší fotku jsem nenašel . Mějte se prima a ať vám to fotí! PS

Re: Re: Slíbená Francie :), 12.09.2017 19:37, Tori(m), (Houby)

Už jsem si vzpomněla, Claussenomyces atrovirens mi to připomnělo makroskopicky. Ale může to být klidně úplně jiný rod, třeba Rhizodiscina lignyota.

13.8. jsem dal první foto., 11.09.2017 17:57, Bery, (Houby)

Díky tomu že nic neroste, jsem si každý týden mohl vyfotit kotrče. Tady je foto třetí týden.

Re: 13.8. jsem dal první foto., 11.09.2017 17:57, Bery, (Houby)

Čtvrý,

Re: 13.8. jsem dal první foto., 11.09.2017 17:57, Bery, (Houby)

a pátý. Kdyby něco rostlo, tak bych tu možnost určitě nedostal.

Re: Re: 13.8. jsem dal první foto., 11.09.2017 23:04, soucekp, (Houby)

Kotrče se mi letos úspěšně vyhýbají a ten Němcův jsem neviděl ještě nikdy

Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

čechratice sklepní

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 11:22, Forrest Run(m), (Houby)

S dovolením se zavěsím, Miperko!

Přátelé, kamarádi, mám na Vás velkou prosbu, potřebuji sporootisky Křemenáčů březových, čím víc, tím líp, čím větší genetická variabilita bude, tím lépe a radostněji.
Je to na pokusy s pěstováním, v případě úspěchu se rád podělím jak o zkušenosti, tak o vzorky spor. Nějakýho postaršího bačkoroida, kterýho byste stejně vyhodili, pak stačí zbavit hnátičky a hymeniem(molitánkem) položit buď na čistej papír nebo na alobal a přiklopit miskou, stačí přes noc při pokojové teplotě, ráno pak houbu odstranit, a papír/alobal se sporami nechat 1-2 dny vyschnout a potom se stručným popisem typu(příklad: Křemenáč březový, centrální Brdy, cca 800m.n.m.) uschovat a příležitostně mi to pak můžete předat nebo poslat poštou(poštovné uhradím).
Děkuju za pozornost a houbám zdar!:-)

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 13:56, chorcheee(m), (Houby)

Tý jo, ty jsem našel letos tři a nechal je na místě neb mi Jirka Souček (MK České Budějovice) vysvětlil, jak jsou vzácné (ale jak zjišťuji, je to celkem lokální). Naopak osikových jsme nasbírali dost...

Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 19:31, soucekp, (Houby)

Já ho letos ještě neviděl . Loni 1ks ... Takže u mě vzácnost

Re: Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 20:14, karelzbrd(m), (Houby)

ahoj, nápodobně, jindy kvanta křemílků, letos nevím, jak vypadá. Forreste, v sobotu sem se vracel z lesa oklikou zpod Toku od Obecnice a potkával houbaře - buď prázdné košíky, nebo i zcela téměř plné, ale všechno staré nebo postarší nic moc plodnice. I jsem stavěl a vypatával se, není to na sběr na trhy...

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 20:45, Forrest Run(m), (Houby)

Díky Ti, že na mě myslíš, Karlosi!:-) Uvidíme, jestli houbelec doženou do mrazejků, co nestihly v létě. Nicméně i pro stromy to příliš horký a suchý léto moc nebylo....tlak mízy v důsledku toho poklesl natolik, že mnohde vůbec nebyla medovice a tímpádem ani medovicovej med, takže pokud byl takovýmu stresu vystavenej stromovej parťák mykorhizních hub, nedělám si iluze,že bude mít glukózu nazbyt, no, rád bych se mejlil, a aspoň to zachráněj saprotrofové a paraziti...mimochodem, na Šumavě už jedou václavky a na českolipsku jak bedle, tak fšude na loukách neuvěřitelně hojně mohutné Pýchavky dlabané, chuťově na řízečky možná ještě lepší než vatovec, želbohu ale s kratší údržností. Odpoledne ještěpanensky bílej vnitřek teřichu, druhej den ráno, lednice-nelednice, už to bylo nevábně žluto-zelený.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 21:30, basset(m), (Houby)

.. vnitřek těřichu nemá šanci v lednici vychladnout, ten prostě jede dál, protože ta pěna je jak izolační hmota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 21:35, karelzbrd(m), (Houby)

jj, stromy a kytky dostávají čočku, to vnímám. V sobotu jsme se strýcem zrovna říkali, kolik je to už let nazpět, co se těšíme, že tedy alespoň ty podzimní, baculaté a pomalu narostlé zdravé houby budou, a zase prd...

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

muchomůrka citrónová

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

moje letošní první sluky svraskalé

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

starý sírovec žlutooranžový

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

pavučinec kozlí

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 16:00, chorcheee(m), (Houby)

Opravdu kozlí? Znám ho z podhorských smrčin a s vláknitou pokožkou klobouku.

Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 16:55, alesjirsa(m), (Houby)

Mám ho kdyžtak doma. Když jsem si prohlížel obrázky na Googlu, také už se mi to úplně nezdálo. Kozlí by měl mít asi nafialovělý třeň.

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

Teď trochu "drobotiny".
Toto je Alešova parketa, říkal, že se jedná pravděpodobně o Xylodon brevisetum,
bude ještě mikroskopat.
Pro nás "nemykology", to bude asi kornatec lopatkovitý.

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 17:14, alesjirsa(m), (Houby)

Tak lopatkovitý to opravdu není !

Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 20:28, mipera, (Houby)

Máš pravdu, nějak jsem přehlídla.

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

kalichovka

Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 08:26, mipera, (Houby)

Velkou radost mi udělal prvonález terčky dubové,
v blízkosti byl další prvonález pohárovky obecné, ta si mi bohužel nepovedla.
Omlouvám se za přetah, moc příspěvků tu není, tak jsem dala zbytek najednou.

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 13:19, soucekp, (Houby)

Ta terčka je luxusní

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 17:00, Tori(m), (Houby)

Super barva, asi jsem ji ještě nepotkala.

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 17:24, alesjirsa(m), (Houby)

Také mi udělala radost, byť jsem ji už několikrát našel.

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 19:34, Bery, (Houby)

Ten foťá ani nemněň...vždyť to máš parádní.

Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 20:33, mipera, (Houby)

S mým Sonny jsem celkem spokojená, bohužel nemá výměnný objektiv, tudíž nemohu
použít ani mezikroužky.
Chtěla bych si zkusit fotit makro...
Pohárovku obecnou jsem v sobotu neměla šanci vyfotit.

Re: Re: Ještě s Alešem, 11.09.2017 23:48, tomaj, (Houby)

Moc pěkné.Ta terčka je nádherná. Na čem to roste ? Dřevo, plody ?

Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 12.09.2017 17:46, alesjirsa(m), (Houby)

Rostla na spadlé větvi dubu.

Re: Re: Re: Re: Ještě s Alešem, 12.09.2017 21:39, tomaj, (Houby)

Aleši díky za odpověď.

Místní les, 10.09.2017 23:50, Dano, (O přírodě)

Roste toho méně, ale stejně jsem našel-pofotil spoustu houbokousků.
Dneska jen holubinka ala zubejda, navíc s nedohubem.
Až člověka rozesměje, jaké věci umí příroda.

PR Coufavá, 10.09.2017 22:44, Hanýžka(m), (O přírodě)

Ahoj, dám pár fotek z PR Coufavá. V jinak naprosto suchém lese chodilo asi třicet mykologů v rámci exkurze brněnské mykologické konference. Já a Tori jsme se ale rozhodly pro bahnitý potok a byly jsme odměněny čerstvými houbami. Tori mi určila tuto houbu, snad jsem ji přiřadila k fotce dobře, proto raději jen latina, ať si nezafixujete špatné jméno - Adelphella babingtonii (Berk. & Br.) Pfister, Matočec & I.Kušan.

Re: PR Coufavá, 10.09.2017 23:01, chorcheee(m), (O přírodě)

Tak už ne Pachyella babingtonii?

Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 10:45, Tori(m), (O přírodě)

Podle DNA studie Pezizaceae (Hansen et al, 2005) to vycházelo mimo Pachyella, spíš sousední větev k Boudiera. O 3 roky později to Pfister et al. oddělili do samostatného rodu. Kromě DNA to má podporu i v morfologii: jednodušší stavba plodnice, než u většiny druhů Pachyella; odlišné parafýzy (u Adelphella bimorfní - část s hnědým pigmentem, část se světlolomnými vakuolami, zatímco u Pachyella jsou jen ty první); chybí palisádovitá vrstva chlupů v gelu, která je na povrchu druhů Pachyella; ve výtrusech jsou u Pachyella spp. jen 2 velké tuk. kapky, zatímco u Adelphella okolo nich ještě spousta drobných; odlišné barvení některých struktur v kongočerveni... Připadá mi to dost opodstatněné, navíc Pfister se bochníčkovitými houbami zabývá už asi 40 let. Možná se tím i vysvětluje, proč Adelphella roste tak často na detritu a na zemi (je příbuzná s terestrickou Boudierou), zatímco Pachyella jen výjimečně.
Teď koukám, že dokonce i Index Fungorum tu novou kombinaci zná a preferuje, neuvěřitelné.

Re: Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 13:42, chorcheee(m), (O přírodě)

Díky!

Re: PR Coufavá, 10.09.2017 22:44, Hanýžka(m), (O přírodě)

Kosmatku jelení mi také určila Tori, i když jsem se už předem bála, že to zase bude ona, už mě ta potvora začíná nudit.

Re: PR Coufavá, 10.09.2017 22:44, Hanýžka(m), (O přírodě)

Pak jsem se přesunula k dalšímu potoku V PR Jelení skok, čerstvé houby k tomu přesvědčily i mého šéfa. Tam mě potěšila štítovka zlatová.

Re: Re: PR Coufavá, 10.09.2017 23:07, chorcheee(m), (O přírodě)

Tedy syn. žlutozelenavá, že? jméno zlatová jsem nikdy neslyšel (ani Hagara ho nezná), tak jsem musel pogooglit .

Re: Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 08:39, Zdeno(m), (O přírodě)

Vidíš, já už ano, dokonce na vlastní zahradě...

Re: Re: Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 13:41, Hanýžka(m), (O přírodě)

Teoreticky by měla být štítovka žlutozelenavá být Pluteus luteovirens Rea. Ta se v současné době považuje za synonymum pro houbu dříve zvanou Pluteus chrysophaeus, ale právě tu Pluteus luteovirens autor taxonu Rea vydělil jako samostatný druh podle bílého třebě a žlutozelené barvy klobouku. P. chrysophaeus v pojetí Vellingy může mít těch barev více, hnědé tóny klobouku spolu se žlutými a olivovými, třeň někdy žlutohnědý atp., ovšem molekulárně to zatímvychází stejně, prostě je barevně variabilní. Justo v tom ovšem udělal pěkný binčus, když dal přednost obrázku před popisem P. chrysophaeus. Obrázek je dost nešťastný a neodpovídá popisu, v podstatě by na něm mohl být P. romellii, takže naše houba nyní nemá vlastně jméno - tedy má, ale Justo ji slučuje s americkým P. chrysophlebius a to se mi moc nelíbí, zatím máme výsledky malinko odlišné. Tak uvidíme, jak to dopadne, dělám na tom.

Re: Re: Re: Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 13:57, chorcheee(m), (O přírodě)

Taktéž děkuji.

Re: PR Coufavá, 10.09.2017 22:44, Hanýžka(m), (O přírodě)

A štítovka vločkatá.

Re: PR Coufavá, 10.09.2017 22:44, Hanýžka(m), (O přírodě)

Vláďa Antonín zase našel kosmatku černoplstnatou Scutellinia nigrohirtula (Svr.) Le Gal. Také ji určila naše šikovná Tori, které moc děkuji za určení i za milou společnost. Nedáš bedlu z knihovny?

Re: Re: PR Coufavá, 10.09.2017 23:13, chorcheee(m), (O přírodě)

Tedy Hani, to jsi mi s Coufavou vyvolala vzpomínky. Když jsem byl v Brně, naučil jsem se tam všechny základní dřevomilky. Na ty je to tam opravdu dobré a těžko říci proč. Není to žádný starý prales ani přírodě blízký les, ale "jen" poměrně recentní skládka mrtvého dřeva. Když se tam na základě mého chvalozpěvu vypravili lichenologové, koukali na mne po návratu zle. Prý to tam stálo za (to slovní spojení tady nemůžu snad ani napsat ).

A jestlipak jste tam potvrdili bělotroudnatce iberijského, kterého jsem tam před 2 roky našel?

Re: Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 13:46, Hanýžka(m), (O přírodě)

Věděla jsem, Chorchee, že se chytíš. Myslím, že ho potvrdil Janek Běťák. Vzácných dřevomilek od tam mají hodně a zdá se, že to nebude tak úplně nepůvodní les, minimálně houby se tam zachovaly dost dobré. A co mě potěšilo, potvrdila jsem na Coufavé penízovku troudní - Callistosporium pinicola - opět ale nemám pěkné foto, za které bych od tebe nedostala sprda, byly to 2 malé mrňky, které se skoro nedaly vydolovat z malé dutiny v trouchnivějícím dřevě.

Re: Re: PR Coufavá, 11.09.2017 07:06, soucekp, (O přírodě)

Moc pěkný . A už teď se těším na tu knihovní bedlu

Chutná?, 10.09.2017 22:33, Zdeno(m), (Houby)

Opeňky, říkáte?

Re: Chutná?, 10.09.2017 22:33, Zdeno(m), (Houby)

Neznáme, ale je to chutné...

Re: Chutná?, 10.09.2017 22:33, Zdeno(m), (Houby)

..a voňavé...

Re: Chutná?, 10.09.2017 22:33, Zdeno(m), (Houby)

Tož se podělme...Bratrsky nebo napůl?

Re: Re: Chutná?, 11.09.2017 16:49, Millda, (Houby)

Jedlá a chutná.

Re: Re: Chutná?, 11.09.2017 19:17, Bery, (Houby)

Pěkné Zeďáčku. Taky jednu mám, ale ti moji se na ni vrhly jako utržení z řetězu.

Re: Re: Re: Chutná?, 11.09.2017 20:01, Zdeno(m), (Houby)

Hm, toto vypadá na bratrské dělení...

Re: Re: Re: Re: Chutná?, 11.09.2017 20:18, Bery, (Houby)

Asi jo, široko daleko jediná houbelec.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30