O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Rez kopřivová, 21.06.2017 13:00, Kraken(m), (Houby)

Bylo to téměř vše, co jsem včera našel v lese.

Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 13:00, Kraken(m), (Houby)

Protože to byl můj prvonález, udělal jsem těch snímků víc.

Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 23:27, Dano, (Houby)

Ten prvonález ti moc nevěřím, je poměrně hojná.
Jinak povedené!

Re: Re: Re: Rez kopřivová, 22.06.2017 00:50, Kraken(m), (Houby)

Různých rzí už jsem našel mnoho, ale tuhle opravdu poprvé!

Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 13:00, Kraken(m), (Houby)

Ještě shora.

Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 13:00, Kraken(m), (Houby)

A z druhé strany.

Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 18:19, petras, (Houby)

Hezké,chtěl jsem je vyfotit s kroužky,ale najednou nemůžu žádnou najít.

Re: Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 19:14, Kraken(m), (Houby)

Hmm, já bych mohl použít leda tak kroužek od klíčů...

Re: Re: Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 19:58, petras, (Houby)

To stačí...

Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 18:24, vevanek, (Houby)

Taky jsem je začala fotit, zatím mám jen z krušiny a z listu pampelišky. Ale moc mi to nejde

Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 13:00, Kraken(m), (Houby)

No a jinak jsem našel ještě zajímavý kámen, pěkný míček, co ztratil nějaký pes a jednu čechratku podvinutou...

Re: Re: Rez kopřivová, 21.06.2017 18:33, Pavla, (Houby)

Optimismus forever

Kapesní osvětlená lupa/mikroskop, 20.06.2017 23:54, chorcheee(m), (O přírodě)

Dnes jsem si koupil tuto hračku:

"Kapesní mikroskop Bresser 60-100x umožňuje pozorovat ploché předměty, jejichž struktura nepřevyšuje 4mm (např. grafiky, rytiny, mince). Jedná se mikroskop s kvalitní optikou a zoomem 60-100x. Osvětlení je pomocí vestavěné LED diody, která poskytuje jasný a vyvážený osvit."

První dojmy:

1/ Zvětšuje to zbytečně moc. Uvítal bych spíše třeba 30 - 50x.
2/ Osvětlovací LED je strašně studená. Vyměním...

Jinak, na internetu lze objednat u různých překupníků od asi 440 do 900 korun. Já koupil osobně u pana Krška nebo Kršky? (Jiří Krška, prodává dalekohledy a jinou optiku) ve Včelné nad Vltavou za 590,-.

Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Dobrý večer,

přidám pár svých pokusů z binolupy MBS-10. Ty fotografie nejsou bezvadné a rád si přečtu kritiku. Na druhou stranu vzhledem ke zvětšení už není často limit rozlišení ve fotoaparátu a často ani ve velikosti zde nahrávaných fotografií. Tedy, jinak řečeno, musí to působit neostře. Věřím však, že ještě z této legendární ruské binolupy vymáčknu více.

Collaria arcyrionema, plasmodium začínající tvořit plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:31, chorcheee(m), (O přírodě)

Toto jediné, z nahrané serie, není skládaná fotografie. Takže hloubka ostrosti je reálná...

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Collaria arcyrionema, mladé plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:50, Dano, (O přírodě)

Píšeš 6mm a já to mám na celou obrazovku.

Re: Re: Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:56, chorcheee(m), (O přírodě)

No přesně, vo tom to je. A pak na tom lze snadno hledat hnidy .

Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 09:22, Včelda, (O přírodě)

při té značné chromatické aberaci a neostrosti mi přijde celkem zbytečné to takto zvětšovat, radši bych menší, ale mnohem kvalitnější podání.

Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 09:55, chorcheee(m), (O přírodě)

A je to tady .

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Collaria arcyrionema, zralé plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Collaria arcyrionema, zralé plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Collaria arcyrionema, zralé plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Collaria arcyrionema, zralé plodničky (sporokarpy). Delší strana snímku má ca. 3 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Začínající sporokarpy nějakého pazderku (Stemonitis sp.). V tomto stadiu nejde určit. Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Mikrofoto sporokarpu pazderku (Stemonitis sp.). Zde by nejspíše už určit šlo (velikost a struktura kapilicia a velikost ok povrchové kapiliciíální sítě jsou diagnostické znaky). Já to ale ještě neumím. Delší strana snímku má 0,81 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Zde bych potřeboval poradit. Navrhuji Brefeldia maxima. Delší strana snímku má ca. 13 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Detail předchozího. Delší strana snímku má ca 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Opět nevím. Snad nějaká Trichia. Předem díky za nápady. Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Totéž zvětšenější. Delší strana snímku má ca. 3 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Ještě dvojička. Delší strana snímku má ca. 3 mm.

Re: Hlenky+, 20.06.2017 23:17, chorcheee(m), (O přírodě)

Toto mi připomíná kaziroh ovčí, ale rostlo to na nějaké smradlavé hlíně (snad starší hovno), což není typický keratinózní biotop pro kazirohy. Předem díky! Delší strana snímku má ca. 6 mm.

Taktéž omluva za přetah, ale byl to trošku záměr . Petrasovi to poslední dny prochází, tak jsem zvědav, zda i mne . Mějte se.

Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 12:03, Kraken(m), (O přírodě)

Pokud tvým záměrem bylo ohromit, já jsem ohromen! Druhý Mat! No, skoro...

Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 13:01, chorcheee(m), (O přírodě)

Jak to myslíš, Karle? Já myslím, že to v rámci možností jsou dobré snímky, ale úžasné, tedy na ohromení, jistě také nejsou. Proto to vnímám jako výsměch. Což mne mrzí, protože mi to dalo dost práce.

Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 13:49, Hanýžka(m), (O přírodě)

Mně se to líbí. Takové malé mrchy se fotí pěkně těžce a tak si mouchu může najít každý rejpal.

Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 14:13, Kraken(m), (O přírodě)

Tentokrát jsem to výjimečně nemyslel ironicky. A pro nezasvěcené podotýkám, že jsem neměl na mysli Mata a Pata, nýbrž Mat60. Ten nejen mě vždy ohromoval svými mikrosnímky hlenek na DAMyko. Zkrátka se mi to líbí!

Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 14:39, chorcheee(m), (O přírodě)

Aha dík, já jsem pěkně blbej . S panem Matýskem ohledně hlenek komunikuji, dokonce i jeho přezdívku znám, ale napadl mne samozřejmě neumětel Mat z pohádky . Prostě jak si ze mne děti od malička dělali legraci, že jsem jiný, hledám ve všem nejdřív útok a výsměch...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 22.06.2017 01:14, Kraken(m), (O přírodě)

Fakt? Tak to by mě nenapadlo! Vím, že jsi s ním ve spojení. Spíš jsem předpokládal, že si to takto spojí někdo z ostatních... A nedá se to léčit? Já když jsem si při včerejší kontrole maličko postěžoval, hned mi pí Dr. do zprávy napsala event. zvážení antidepresivní terapie. Optimism above all!

Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 20:50, soucekp, (O přírodě)

Mně to přijde dobrý

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 22:06, chorcheee(m), (O přírodě)

No tak dík teda . Souhlasím, je to dobré, tedy za 3. Ta chromatická aberace, jak píše Včelda, je tam fakt výrazná. Nepřišel jsem ještě, zda by se dala nějak řešit "železem", tedy bez nutnosti potlačovat ji softwareově. Ale budu na tom dále pracovat.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlenky+, 21.06.2017 22:27, basset(m), (O přírodě)

"Softwareově" to půjde bez další ztráty detailu špatně.

Re: Re: Hlenky+, 22.06.2017 17:48, Bery, (O přírodě)

Chorcheee nezoufej mně se to líbí.

Dneska , 20.06.2017 22:49, MACEK, (O přírodě)

K večeru až klesly teploty pod třicet, tak jsem vyrazil na špacír.
Kozák zase v osikách

Re: Dneska , 20.06.2017 22:52, petras, (O přírodě)

Pukl vzteky,že jsi ho šel fotit až večer.

Re: Dneska , 20.06.2017 22:50, MACEK, (O přírodě)

Hnojníci

Re: Re: Dneska , 21.06.2017 13:49, Hanýžka(m), (O přírodě)

Každá houba je malý zázrak, alespoň na jižní Moravě určitě.

Re: Re: Re: Dneska , 21.06.2017 15:40, MACEK, (O přírodě)

Ano, hodně nepříjemný fakt.

Císař WB, 20.06.2017 19:57, chorcheee(m), (O přírodě)

Hnusně žluté to předchozí, že? Toto už je malinko reálnější?

Re: Císař WB, 20.06.2017 22:16, Yohaness(m), (O přírodě)

Vzhledem k tomu, že polystyren je bílý a ne modrý, považoval bych za reálnější tu první fotografii...

Re: Re: Císař WB, 20.06.2017 22:36, chorcheee(m), (O přírodě)

To jsou ty paradoxy... . Je to nasvětlený LEDs s dominantním píkem na 450 nm. To už vzbudí fluorescenci u lecčeho. Potom vyvažovat na tu údajně bílou není často nejlepší. Myslím, že to tu psala Tori, pokud se nepletu, že nejní dobré vyvažovat bílou na bělený papír. Opět - obsahuje zjasňující přísady, které září po excitaci slunečním UV. Takže vlastně je modrý. Pokud ho nastavím jako bílý, bude vlastní objekt to žluta. Navíc tady mám polystyren přepálený, takže...

Re: Re: Re: Císař WB, 20.06.2017 23:01, Tori(m), (O přírodě)

Jj, ono to je i vidět, když si vezmu třeba 10 listů papíru do tiskárny a podržím je proti dennímu světlu, tak je vidím jako tmavě šedofialové. Několik papírových kapesníků na sobě vidím většinou jen jako tmavošedé.

Císař, 20.06.2017 19:52, chorcheee(m), (O přírodě)

No a pak že nerostou .

Re: Re: Císař, 20.06.2017 20:10, Pavla, (O přírodě)

Tohle je Agaricus augustus? Pokud ano, Ave Caesar! ;)

Re: Re: Re: Císař, 20.06.2017 21:08, chorcheee(m), (O přírodě)

Já doufám, že ano . A Pavlo, doslech jsem se, že se obáváš konzumace openěk. To je ovšem škoda. Když si je načicháš, s Galerinkou si už nespleteš.

Re: Re: Císař, 20.06.2017 22:30, petras, (O přírodě)

Stejkovej žampec z Kaufu

Re: Re: Re: Císař, 20.06.2017 22:42, chorcheee(m), (O přírodě)

Ale houbelec, Petrasi .

Re: Re: Re: Re: Císař, 20.06.2017 22:51, petras, (O přírodě)

Já vím.S tím přisvětlováním LEDkou je potíž,už ho nepoužívám,vyšlo mi to dvoubarevně a nešlo s tím nic dělat.Lepší je delší expozice,pokud nejsou velké rozdíly v osvětlení,pak ALU.

Re: Re: Re: Re: Re: Císař, 20.06.2017 23:44, chorcheee(m), (O přírodě)

Dnes jsou i teplejší bílé LEDs, které mají větší část budícího záření (modré, vlnová délka kolem 450 nm) přeměněnu luminoforem na dlouhovlnnější žluté až červené světlo (550 - 650 nm). Barevné podání je pak mnohem lepší. Dnes jsem si koupil přisvětlenou ruční lupu a LED je tam nechutně do modra. Vyměním. Jako bývalý elektrikář bych měl zvládnout....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Císař, 21.06.2017 12:00, Kraken(m), (O přírodě)

Tipoval bych tě na slaboproudaře, tak by to neměl být problém.

Nedělní ráno, 20.06.2017 19:19, Milda, (O přírodě)

Opět po týdnu v lese. Můj první letošní hřib hnědý.

Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:19, Milda, (O přírodě)

Občas se nějaká houbička objeví. Toto je asi Štítovka jelení.

Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 20:31, alesjirsa(m), (O přírodě)

Spíš helmovka.

Re: Re: Re: Nedělní ráno, 21.06.2017 13:52, Hanýžka(m), (O přírodě)

Fujky fujky, to není štítovka, ale helmovka, možná tuhonohá (bez záruky).

Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:19, Milda, (O přírodě)

Vrchní patro Openěk jsem použil do smaženice.

Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:19, Milda, (O přírodě)

Tady přesně nevím.

Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 20:29, alesjirsa(m), (O přírodě)

Některá pošvatka.

Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:19, Milda, (O přírodě)

Rostou nám v lese i krásné květiny. Ale název bych těžko dal dohromady.

Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:42, petras, (O přírodě)

Náprstník

Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 20:59, karelzbrd(m), (O přírodě)

nejen pro Tebe: https://www.fotoguru.cz/uprava-fotek/

Re: Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 21:13, karelzbrd(m), (O přírodě)

letos neskutečně kvetou kosatce sibiřské v Brdech.

Re: Re: Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 22:42, MACEK, (O přírodě)

KRÁSNÁ KYTIČKA

Re: Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 22:22, Milda, (O přírodě)

Já vím, fotky nejsou dobré, ale lépe to zatím nejde. Ty základní šoupátka pro úpravu fotek se snažím používat, ale zakopanej pes bude asi někde jinde. Dík, stránky jsem pozorně zhlédnul, tak uvidíme příště, jestli to na mě zanechá nějaký následek.

Re: Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 22:25, petras, (O přírodě)

Díky Karle,ale já to podobně dělám ve vieweru,někdy jenom zmenším,když v lese netrefím WB tak ho upravím,pak ještě doostřit,snažím se fotit tak,abych nemusel ořezávat,ale vždy to nejde.Pak pár táhel,někdy to přeháním,ale mám rád syté barvy.Nakonec to zkazím v Riotu na 300 kB a je to.Při tom množství fotek skoro denně by na to nebyl čas.A jak píšeš,OLY umí dělat krásné fotky skoro potmě,až se divím,kde se to světlo a ty barvy berou.

Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 19:50, Pavla, (O přírodě)

1) gratulace k prvňákovi, Mildo
2) tohle nepotvrdím
3) na sběr openěk si netroufám, pořád mě straší ta možná sousedovic „baba jedovatá“
4) katmanka?
5) souhlas s petrasem - náprstník – jaký druh nevím, ale to je jedno, všechny jsou jedovaté

Suma sumárum - máš to pěkné!

Re: Re: Re: Nedělní ráno, 20.06.2017 20:57, karelzbrd(m), (O přírodě)

náprstník červený, ač má asi čtyři barevné varianty.

Re: Re: Re: Nedělní ráno, 21.06.2017 08:36, Milda, (O přírodě)

Dík Pavlo.

Re: Re: Re: Nedělní ráno, 21.06.2017 13:54, Hanýžka(m), (O přírodě)

Nádherný kosatec - na předchozí fotce, náprstník je taky pěkný.

Opět u potoka, 20.06.2017 18:02, mipera, (Houby)

Minulé pondělí jsem našla vajíčko hadovky smrduté,
chodím ho kontrolovat, stále se zvětšuje, tak se snad dočkám i teřichu.
Musím se brodit přes potok, minule jsem tam objevila toto.
Zkusila jsem omačkat, trochu to změnilo barvu dohněda - nijak výrazně,
ale já jsem dosti slepá.
Nedaří se mi pořádně vyfotit, stativ mám postavený v potoce, houba roste v šeru...

Re: Opět u potoka, 20.06.2017 18:02, mipera, (Houby)

Na monitoru jsem objevila podle mého bělokosmatky.

Re: Re: Opět u potoka, 20.06.2017 20:33, Tori(m), (Houby)

Hezký, podle mě taky.

Re: Re: Re: Opět u potoka, 21.06.2017 00:14, chorcheee(m), (Houby)

No a co ten pórnatý povlak? Rigidoporus crocatus?

http://www.mykologie.net/index.php/houby/podle-morfologie/chorose/item/1908-rigidoporus_crocatus

Re: Re: Re: Re: Opět u potoka, 21.06.2017 17:34, alesjirsa(m), (Houby)

Já jsem navrhoval skleněnou, ale ani s jedním druhem nemám osobní zkušenosti. Každopádně pórnatici bych tipoval určitě ...

Re: Opět u potoka, 20.06.2017 18:02, mipera, (Houby)

ještě rozmazaný detail
Za pár dní dojdu zkontrolovat vajíčko a zkusím znovu vyfotit i tu drobotinu, snad ji najdu.

Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

ale dneska nejvíc Karla, kterému stejně jako Dano moc děkuji za jeho slova. Jedu na stejné vlně, Karle. Vím, že ze mě nikdy nebude Paní fotografka, ani znalkyně, co umí pojmenovat houby, rostliny, brouky latinskými názvy, neporozumím nikdy ani mikroskopování. Na těchto polích bych za chvilku praskla jako bublina na obrázku, který Ti tímto (s dovolením a s díky) posílám. ;)

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:16, petras, (O přírodě)

Ale ještě nepraskla.

Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:59, Pavla, (O přírodě)

Petrásku, to byl jen "oslí můstek". Se z Tebe vážně zjevím, prej nepraskla! Jak to říkali v Mrazíkovi? ;) "Počkejte do zimy, ... prasknou."

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:56, basset(m), (O přírodě)

Vím, že ze mě nikdy nebude Paní fotografka - škrtá se

Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 17:02, Pavla, (O přírodě)

Rána z milosti? Kdepak, bassete, já jsem soudná. Ale moc díky, zvlášť od Tebe ta slova hřejí.

Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 17:14, petras, (O přírodě)

Oko vidí,oko není bl..c.

Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 20:30, fáfa(m), (O přírodě)

..to máš blbě ,oko není pí.a ...

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 20:39, petras, (O přírodě)

Re: Re: Re: Zdravím všechny, 21.06.2017 21:50, basset(m), (O přírodě)

Ránu z milosti jsem nepochopil.

Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny, 22.06.2017 17:37, Pavla, (O přírodě)

To je těžké vysvětlit. Já někdy plantám tři po tři. Ber to jako moji reakci z šoku, že mě fotoamatéra Neználka poctil tak lichotivým komentářem sám Big Basset.

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Ale obraťme list, máte rádi hádanky? Pokud ano, jednu bych tu měla.

Na obrázku je:

a) duběnka
b) houba
c) jablko

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Nechám Vás chvilku přemýšlet a budu ještě chvíli filozofovat. Proč chodím do lesa? Pochopitelně najít něco do hrnce, votomžádná,

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

ale prioritou je hlavně relax a od té doby, co chodím na tyhle stránky, tak i poznávání všeho nového, co jsem v minulosti míjela bez povšimnutí. Tak nějak je mi i celkem jedno, jestli je to „Anka nebo Manka“, ale o to větší radost mám, když se mi k nálezu podaří přiřadit správný název. Určuji ovšem zásadně bez mikroskopu – čepičatka močálová (Galerina paludosa).

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Taky jste si někdy v lese říkali, odkud se tam bere tolik prázdných ořechových slupek? Nebo jste si mysleli, že je to jen dílo veverek? Tak to ještě neznáte louskače ořechů ořešníka kropenatého (chráněný zákonem jako ohrožený druh). Na mé nekvalitní fotce si ho můžete prohlédnout, v odkazu si ho můžete i poslechnout a dozvědět se o něm třeba něco víc. odkaz

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Ale zpátky k hádance. Uhodli jste? Správná odpověď je za b) křemenáč smrkový.

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Rostl u větvičky, ze které na jeho klobouček kapala voda a vykapala mu tak díru v hlavě, která vypadala trochu jako muška u jablka. ;)

A to je další věc, proč mám tyhle stránky ráda – napíšu „muška“ a začnu váhat, jestli pochopíte, co tím myslím. Vím totiž, že uschlému zbytku květu na spodku jablíčka říká každý nějak jinak. Tož se začnu pídit a přicházím na to, že výrazů je opravdu hodně – např. bubák, šušeň, šňupák, pípa, pupík, šešulka, ťopka, kominík, pavouk, babouk, muška, korunka, vočko a další a další. U nás se říká „muška“. A schválně jak u Vás?

Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 17:21, MACEK, (O přírodě)

Parádní miminko

Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 19:58, Pavla, (O přírodě)

Zajímavé, pojmenování "mušky" jako "parádní miminko" se neobjevuje v žádných análech. (???)

Joke, Macku. Díky za reakci.

Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 20:24, vevanek, (O přírodě)

Šušeň, Pavlo, vždycky jen šušeň

Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 20:32, Pavla, (O přírodě)

Děkuji. Až do dneška jsem neznala nikoho, kdo by "mušce" říkal "šušeň". Super, díky moc, Vev.

Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 20:39, vevanek, (O přírodě)

V Brně to byl vždycky šušeň, tady jsem slyšela bubák, ale muška, to jsem neslyšela nikdy

Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny, 21.06.2017 13:58, Hanýžka(m), (O přírodě)

Přesně, jedině šušeň, muška na tom sedí, než odletí. K jankovi gratuluji.

Re: Re: Zdravím všechny, 21.06.2017 09:25, Včelda, (O přírodě)

tahle fotka mi nějak evokuje odsouzence na šibenici, chybí jen ta oprátka

Re: Re: Re: Zdravím všechny, 21.06.2017 10:57, petras, (O přírodě)

Křováky zahrabán v písku...

Re: Zdravím všechny, 20.06.2017 16:11, Pavla, (O přírodě)

Vodou to začalo, vodou to skončí. Stejně jako bubliny z první fotky je i pěna ze sobotního bystrého horského potůčku. A protože s úsměvem a písničkou je na světě hnedle líp, pojďme si zazpívat Holku modrookou, co u potoka ráda sedává. Taky jste zpívali její text na nejrůznější samohlásky? Myslím třeba Hilki midriiki nisidivij i pitiki??? Určitě ano, tak pojďte, dáme si ji s „R“, ať je sranda!

♫ Hrlkr mrdrrrkr nrsrdrvrj r prtrkr, hrlkr mrdrrrkr nrsrdrvrj trm.
V prtrcr sr vrdr trčr, prdrmrlr tvrjr rčr, hrlkr mrdrrrkr nrsrdrvrj trm. ♫

No a příště „Prší, prší“. Mějte se moc fajn!

Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

Jsem nevěděl z jaké strany,

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 17:18, alesjirsa(m), (Houby)

Hřib dubový.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

tak ho dám z obou.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

Foto normálně nee, ale jsou letos první tak jsem to vzal jako povinnost.

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 17:19, alesjirsa(m), (Houby)

Muchomůrka růžovka.

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 23:32, Dano, (Houby)

Ta mladší bude možná krasavica.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

To byla sobota, a teď neděle...jedinej hřibovitej kousek.

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 17:18, alesjirsa(m), (Houby)

Hřib kovář.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

Potom jsem už jen bědoval nad suchem.

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 20:28, vevanek, (Houby)

Škoda toho sucha Oříše jsem viděla "naživo" jen jednou na Moravě.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

Další sušenka.

Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 15:28, Bery, (Houby)

A konečně choroš oříš.

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 16:04, petras, (Houby)

Krásné houbičky,škoda toho sucha

Re: Re: Oříši už jedou., 20.06.2017 16:12, Pavla, (Houby)

Konvičku do ruky, barel na záda ... Všechno moc pěkné, Bery.

Re: Re: Oříši už jedou., 21.06.2017 13:59, Hanýžka(m), (Houby)

Nad oříšem bych jásala, nebědovala. Pěkně jsi našel...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30