O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

dnešní 4boj, 24.05.2017 19:45, Habiby, (Houby)

dnes opět jeden křemílek, a konečně i jeden kovář, jedna holubinka a dokonce jsem našla i prvního dubového hříbečka....bohužel fotka je tak hrozná, že jí sem nedávám

Re: dnešní 4boj, 24.05.2017 20:23, vlk(m), (Houby)

...gratuluji...

Re: dnešní 4boj, 24.05.2017 23:23, Dano, (Houby)

Nic z toho u nás ještě prozatím neroste.

Z dnešní procházky, 24.05.2017 18:06, mipera, (Houby)

I stará babka udělá radost.

hřib žlutomasý

Re: Z dnešní procházky, 24.05.2017 23:35, Dano, (Houby)

Mi by udělala jakákoli, nějak to letos vázne.

Re: Z dnešní procházky, 24.05.2017 18:06, mipera, (Houby)

Občas se najde pošvatka.

Re: Re: Z dnešní procházky, 24.05.2017 19:34, vevanek, (Houby)

Pro lepší kompozici by houba měla být umístěna na pravé straně. Takto Ti "utíká" zvednutým kloboukem z fotky ven.

Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 24.05.2017 22:09, Zdeno(m), (Houby)

Hm, věc názoru, co je "lepší" kompozice...Mně to nijak špatně nepřijde...

Re: Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 24.05.2017 22:22, vevanek, (Houby)

Každý má na to jiné oko. Naklonění houby doleva ven z fotky bylo to první, co mě na fotce upoutalo. To je můj názor

Re: Re: Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 25.05.2017 17:11, soucekp, (Houby)

A není to hlavní záměr fotografa upoutat čtenáře?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 25.05.2017 17:19, vevanek, (Houby)

To jistě. Ale prvotní záměr byl jistě zaujmout jinak

Re: Re: Z dnešní procházky, 25.05.2017 21:17, Lawnmower, (Houby)

Kompo naprosto OK, ale nějak se peru s dojmem umělýho pozadí, nepučila sis kulisy z loutkovýho divadla, napadá mě hra "Začarovaný les"

Re: Re: Re: Z dnešní procházky, 25.05.2017 21:57, mipera, (Houby)

Nebyla jsem doma, až nyní jsem si přečetla Vaše názory a děkuji za ně.
To pozadí se mně také nelíbilo, ale asi tam takové bylo, bála jsem se ho na počítači rozmazat. Napsal jsi to vtipně, pobavil jsi mě.
Stále zápasím za slunečného počasí s nastavením fotoaparátu...

Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Byl jsem přesvědčený, že minulý chřapáč Quéletův je jen předzvěst mnoha dalších. Ale sucho způsobilo, že jsem byl rád, když jsem nyní našel alespoň jednoho...

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Prášivá télia rzi hrušňové na jalovci nejsou zdaleka tak atraktivní jako ta rosolovitá.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Sírovec dokáže vyrůst i ze suchého, mrtvého dřeva!

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Přerostlé májovky. To už by byly pořádné řízky Zdeno, ovšem nic pro vegetariány!

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Jediná čerstvá houba v lese byla hlíva plicní.

Re: Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 19:35, vevanek, (O přírodě)

Pěkná fotka hlívy

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Situaci zachránil až horský potůček a množství míhavek vodních.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Bylo z čeho vybírat!

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Ještě jeden solitér.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Potěšily i čapulky bahenní.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

A také vodničky potoční.

Re: Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 17:02, alesjirsa(m), (O přírodě)

Pěkné. V pozadí vidím zajímavou játrovku (některá Pellia ?).

Re: Re: Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 22:54, Kraken(m), (O přírodě)

Jestli jsi ten dotaz směřoval ke mně, tak to jsem ten pravý! Játrovky rozeznávám jen paštiky. Ale není problém je vyfotit příště, potůček je jich plný.

Re: Re: Re: Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 25.05.2017 20:07, alesjirsa(m), (O přírodě)

Já jsem Pelliu viděl zatím jen jednou, docela by mě to zajímalo ... Samozřejmě na vhodných stanovištích nepochybuji o tom, že to je hojný druh.

Re: Re: Re: Re: Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 27.05.2017 12:11, Kraken(m), (O přírodě)

Nevím, kdy se tam zase dostanu. Tak zatím dám ještě jiný pohled, kde jsou ty játrovky vidět trochu lépe.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

A žabičkou z potůčku to ukončím.

Re: Chtělo by to vodu, měl být název příspěvku. , 24.05.2017 12:13, Kraken(m), (O přírodě)

Vlastně ne, ještě rozrazil rezekvítek, lidově nazývaný bouřka. Asi pomohl, protože v noci pěkně zapršelo i s blesky.

Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

U této tvrdohouby potřebuji poradit.Jde o dřevomor či bradavkatku.
Růst na listnáčích.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

Zde je vidět rozdílný povrch houby.Jde o vývojové stadium ?

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 07:11, chorcheee(m), (Houby)

Podle mne Eutypa spinosa

Re: Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 17:03, alesjirsa(m), (Houby)

Také bych to na ni tipoval ...

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

Sírovci jsou momentálně v kondici.Tento je z Třešně ptačí.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

U tohoto povlaku jsem opět v koncích.Růst na listnáči.Věděl by někdo ?

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 07:17, chorcheee(m), (Houby)

Dřív mne docela mrzelo, že mi nikdo takové houby z fotografií neurčuje. Dnes už jsem dospěl do toho stadia, že se těm lidem nedivím . V terénu, když ji můžete očuchat, ochutnat, zjistit konzistenci, oddělitelnost od dřeva, kouknout na dřevo a biotop...by ji takový Hagara určitě alespoň předběžně určil. Ale z fotografie tohle asi opravdu nejde.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

Tyto houbičky jsou nalezeny ve smíšeném listnatém porostu,kde převažuje osika.
Je tu podoba na pavučinec.Co myslíte ?

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 17:05, alesjirsa(m), (Houby)

Je to možné. Druhou alternativou by byla vláknice.

Re: Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 25.05.2017 08:56, Hanýžka(m), (Houby)

Podle barvy lupenů se mi líbí spíš ten pavučinec.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 00:47, tomaj, (Houby)

Kůžičku červenou(Cytidia salicina) jsem tu před nedávnem dával.Fotil jsem ji ale ve výšce a v nepohodlné poloze.Tato byla přístupnější.
Za případné odpovědi děkuji a přeji dobré houbové nálezy.

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 17:06, alesjirsa(m), (Houby)

Tu bych někdy rád našel. Pěkné.

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 23:24, Tori(m), (Houby)

No teda, pěkná kůže.

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 23:46, Dano, (Houby)

Máš asi smůlu, kůžička je moc pěkná, ale trefil si zas pro změnu na moc vysušenou.
Do třetice..

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 24.05.2017 20:43, tomaj, (Houby)

Chlapci díky za reakce a názory.Zkouším se takto ptát protože vím,že je zde řada znalých lidí,kterým mohly,mě neznámé houby,již projít rukama.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 25.05.2017 20:04, tomaj, (Houby)

Dano máš pravdu je už trochu sušší.Čekám na vydatnější srážky.

Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 25.05.2017 20:13, tomaj, (Houby)

Tori nález pochází z Tobě známé rezervace Holina,cca 100m od startovní čáry.

Re: Re: Než vypukne honba za hřibovitými., 26.05.2017 01:20, Tori(m), (Houby)

No jo, málo jsem se tam porozhlédla, byla nám zima. Třeba příště.

Dnešní nálezy, 23.05.2017 20:20, mipera, (Houby)

štítovka

Re: Dnešní nálezy, 23.05.2017 20:54, Zdeno(m), (Houby)

Dal bych vrbovou...

Re: Re: Dnešní nálezy, 23.05.2017 22:15, mipera, (Houby)

Díky, vrby tam byly. Ještě mám tuto fotku - "přistání mimozemšťanů"

Re: Dnešní nálezy, 23.05.2017 22:38, Tori(m), (Houby)

Pěkná, tu jsem ještě nepotkala.

Re: Re: Dnešní nálezy, 24.05.2017 07:24, chorcheee(m), (Houby)

Jj, ale jak jsem se v sobotu na minikonferenci "Novinky studia velkých hub" (kde byla např. i Tori) z Hanýžčiny přednášky dověděl, se štítovkama je to těžké. Makroskopicky se dá určit máloco, mikroskopicky zdaleka né vše. Jestlipak znáte např. Štítovku Hongovu, dvojníka š. jelení?

Re: Re: Re: Dnešní nálezy, 25.05.2017 08:27, Hanýžka(m), (Houby)

Mám radost, že známý milovník povláčků neusnul na mé přednášce o štítovkách a naopak si pamatuje a poznatky propaguje. Má velké významné plus. I houba na této fotce by teoreticky mohla být štítovka Hongova, je to variabilní potvůrka. Nebo taky něco úplně jiného. U tmavěji hnědých štítovek mlčím, protože většinou to štítovka jelení/Pouzarova (podle substrátu) je, ale toto je přesně případ, kdy to může být cca 5 druhů.

Re: Dnešní nálezy, 23.05.2017 20:20, mipera, (Houby)

choroš šupinatý

Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... Yohanessi, už rostou i v břehu potoka

Re: Zase venku, 23.05.2017 22:01, Tori(m), (Houby)

H. confusa? Pěkný nález.

Re: Re: Zase venku, 23.05.2017 23:07, Yohaness(m), (Houby)

Dobře Vev...

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... tmavý les, kam málokdy pronikne slunce. A když pronikne, tak schválně na choroš smolonohý

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... rozkládající se hromada krmení pro zvěř a na ní hnojník (možná zaječí)

Re: Re: Zase venku, 23.05.2017 20:18, chorcheee(m), (Houby)

Nebo možná zajícovitý (sám nevím, jak se vlastně lišej ).

Re: Re: Re: Zase venku, 23.05.2017 20:28, vevanek, (Houby)

Jak se liší nevím, ale h. zajícový by měl růst na spáleništích.

Re: Re: Re: Re: Zase venku, 24.05.2017 07:25, chorcheee(m), (Houby)

Díky, to jsem nevěděl.

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... na stejném místě řasnatka

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... celá hromada byla pokryta drobotinou

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... výřez, možná nějaká vápenatka

Re: Zase venku, 23.05.2017 19:54, vevanek, (Houby)

... v broucích se vůbec nevyznám - tesařík?

Re: Re: Zase venku, 23.05.2017 23:09, Yohaness(m), (Houby)

Ano, nejspíš Molorchus minor.

Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Pár fotek z posledních dní... helmovka žlutonohá - Mycena renati.

Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Tady si nejsem jist, ale možná stejný druh jako předešlý.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 11:48, Zdeno(m), (Houby)

Bývají i takovéhle, ale i s mnohem tmavšími kloboučky...

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 23:12, Yohaness(m), (Houby)

Díky, asi to bude ona i Herčus je stejného názoru...

Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 08:45, Hanýžka(m), (Houby)

Určitě je to ona, je hodně variabilní. U nás roste po stovkách, tak ji mám v oku.

Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Letos moje první hřibovitá, klouzek zrnitý - Suillus granulatus.

Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Řasnatka nějaká... nevím, každopádně Peziza sp.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 23:30, Tori(m), (Houby)

Hm, v teplejších částech republ. roste už P. phyllogena, modrofialově zbarvená dužina na řezu je dobrou nápovědou pro její určení (prý je to vidět hlavně u mladých plodnic, sama jsem ji zatím nenašla).

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 23:54, Yohaness(m), (Houby)

Tý jo, dobře Tori! Vzal jsem položku a začal dnes sušit, tudíž ještě nebyla úplně suchá. Tak jsem rozlomil a ona modrofialově zbarvená dužnina! Chceš se na to kouknout pod mikroskopem?
Lokalita Chřiby, listnatý les, buky a habry.

Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 19:40, Tori(m), (Houby)

Jo, ráda. Nejblíž budu mít na mikroskopování čas od poloviny června, takže stačí poslat až potom. Kdybys náhodou potkal nějaké Melastizy, klidně je k tomu přihoď, dlouhodobě mě zajímá jejich rozšíření (a jsou na určování snadné).

Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Masečník kulovitý - Sarcosoma globosum. Dovoz z Finska, hlavní poděkování Michalovi Mikšíkovi a také Jarda Malý mi pomohl... Úžasný zážitek vidět tuto houbu naživo.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:36, basset(m), (Houby)

Až ho najdu, tak si ho také vyfotím

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 23:33, Dano, (Houby)

Tak to abys vyjel, na Sibiř je daleko, brzy skončí jeho období.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 11:52, Zdeno(m), (Houby)

No, myslel jsem si, že masečníka nafoceného v ČR se nedožiju...Krásná to houba, jen ta šiška mi tam trochu kompozičně nesedí...

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 13:15, alesjirsa(m), (Houby)

To věřím... Také je mým snem ho vidět naživo, ovšem jsem si vědom toho, že je to dost neskromné přání ...

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 14:16, Pavla, (Houby)

Život je čekání na to, kdy se naše sny změní ve skutečnost. (Victor Hugo)

Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 15:48, Patrik(m), (Houby)

Stačí zajet do CHKO Jeseníky, taková Šumava má do nich totiž daleko. To je jedno z mála míst, kde bych v ČR masečníka kulovitého ještě čekal. Kdo zná klimatické, geolologické a přírodní podmínky této oblasti, jistě pochopí proč...

Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 16:15, basset(m), (Houby)

Ale z té oblasti pravděpodobně nejsou popsány historicky žádné nálezy.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 17:23, karelzbrd(m), (Houby)

no, já si myslím, že Yohaness, jak je "pořád" fotí v Česku, že se časem výtrusy někde chytnou, ne

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 19:31, MartinKL, (Houby)

Na Vysočině někde bude. Akorát ho tam na jaře nikdo nehledá..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 19:38, MartinKL, (Houby)

Na nahouby jsem dával ten svůj "nález" z minulého týdne. Ne, že bych tomu věřil, ale nikdo to ani nevyvrátil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 08:47, Hanýžka(m), (Houby)

Moc se mi to sice nezdá, ale pokud máš exsikát, není nic snazšího než kouknout pod mikrák. Literaturu a případně i srovnávací materiál mám.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 23:20, Yohaness(m), (Houby)

Yohaness je fotil na živo poprvé a měl na celou akci asi 10 minut, pak už si je odváželi jiní borci.
Ale houbu jsem viděl, držel v ruce a že tam úplně nepasuje šiska (Zdeno) mně zas tak nevadí...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 19:49, Patrik(m), (Houby)

To bude tím, že v této oblasti se v minulosti neprováděl žádný mykologický průzkum, navíc ani v současnosti to tam není nějak pořádně mykologicky prozkoumávaná oblast. Přitom je zde chladné, vysokohorské klima a jsou zde původní lesní společenstva, místy až pralesovitého charakteru, kde na rozdíl od Šumavy nikdy neprobíhala žádná intenzivní těžba (malá zalidněnost oblasti, malá zaměstnanost). Navíc je to daleko od Prahy, takže politici se raději vyřádí na té Šumavě

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 20:18, MartinKL, (Houby)

Původní smrčiny asi na Vysočině nebudou, ale to nejspíše nebyly ani v době posledních nálezů.

Bez ohledu na to co je to za pozůstatek tam byla třeba spousta březnovek, které někdo považuje za vzácnější houbu. Bohužel také za zenitem, ale identifikovatelné.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 21:50, Zdeno(m), (Houby)

Zajímavé úvahy, Patriku...

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 19:44, vevanek, (Houby)

Jó, masečník. Před pár lety mě 1. dubna na něj nachytal Tonda z Kralup na jiných stránkách

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 22:41, kutas, (Houby)

Ale v roce 2012 tam někdo dal uvěřitelný nález a já doteď nevím jestli to byla sranda nebo ne.

Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 23:09, Tori(m), (Houby)

Nebyly to tyhle v r. 2013? odkaz M.Mikšíkovi je poslal někdo z Finska a pokud se dobře pamatuju, tak nejdřív dal na nahuby fotku jakože to je z ČR a až za pár dní sdělil sladkou novinku, že to bylo tady jenom focené, ale ne nalezené. Mykologické vtípky.

Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 24.05.2017 07:28, chorcheee(m), (Houby)

To by se nemělo dělat. Závistivce by z toho - dřív než se doví pravdu - mohl trefit šlak (ranit mrtvice či klepnout Pepka )

Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 24.05.2017 11:07, kutas, (Houby)

Ne, tyhle to nejsou, je to o rok dříve, jedna fotka, prý od Prachatic.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 08:49, Hanýžka(m), (Houby)

Jednou jsem tam dala uvěřitelný nález já pod jinou přezdívkou, upravila jsem tehdy nějakou fotku, je to tak 5-7 let zpátky. Bylo to samozřejmě na apríla. Pár lidí se nachytalo a psalo mi ss, těm jsem se přiznala. Dost se bavím, proč zrovna tento kus hnědého blivajzu všichni tak chtějí. Přitom by mohli snít třeba o nálezu nádherné štítovky barvoměnné Pluteus variabilicolor, štítovky (dříve pretnatky žluté) Pluteus fenzlii nebo štítovky Favreho (Pluteus favrei). Tomu říkám krásné houby a byl by to pro ČR (bez Slovenska) prvonález.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 12:55, kutas, (Houby)

Jedná se o tuto fotku? Dal to tam někdo 8.12.2012. A ty žluté štítovky bych od sebe v lese dost pravděpodobně nerozeznal.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 15:12, Včelda, (Houby)

moje řeč, já masečníku - s odpuštěním - říkám hovno s razítkem. Jde holt o to, že je to vzácná hubka, kdyby byl běžný, neštěkl by po něm ani pes...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 15:28, alesjirsa(m), (Houby)

Já tedy nevím jak Vy ostatní, ale mně se ta houba líbí taková, jaká je. Abych byl upřímný, všechny houby se mi líbí takové, jaké jsou. Že jsou některé vzácné, je už jen informace navíc. A nechci být kritický, ale výrok "...kdyby byl běžný, neštěkl by po něm ani pes..." snad nemůžeš myslet vážně... !!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 17:05, Včelda, (Houby)

a proč by ne? Jako nějaký pes by možná štěknul, ale určitě by se jen minimum lidí rozplývalo jaká že je to vlastně nádhera... Stejně jako nikdo neomdlívá, když dnes vyfotíš třeba černorosol bukový. Samozřejmě že i masečník má něco do sebe, ale ten základ je v jeho vzácnosti.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 17:20, alesjirsa(m), (Houby)

Tak v tom případě mě k tomu minimu přiřaď ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 25.05.2017 18:18, Včelda, (Houby)

tak jo, řadím tě k miminu Chápu ale jak to myslíš, každá houba je něčím krásná a zajímavá, o tom žádná. Nicméně znám stovky krásnějších hub a myslím, že rozhodně nejen já.

Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:15, Yohaness(m), (Houby)

Brouk na závěr, střevlík Scheidlerův - Carabus scheidleri.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 22.05.2017 22:20, tomaj, (Houby)

Moc pěkné.Nemám co dodat jenom zírám.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 14:12, Pavla, (Houby)

Pěkné nálezy a bombovní masečník. To má tak někdo štěstí.

Taky jsem si v sobotu myslela (bláhově), když jsem během chvilky, než muž vycouval z garáže, našla 4 4lístky, že mě bude štěstíčko v lese provázet, ale našla jsem … „houby“

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 14:15, Pavla, (Houby)

a brouky focení nebavilo.

Honzo, přeji Ti do budoucna hodně štěstí při hledání vlastního Sarcosoma ... (nejlépe někde u nás) DOMA!

Re: Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 23:27, Yohaness(m), (Houby)

Carabus ullrichi...
A děkuji moc, že mi držíš palce.

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 23.05.2017 20:09, Forrest Run(m), (Houby)

Tvůj Species nova?!?
Cool!

Re: Re: Nálezy z posledních dní, 26.05.2017 11:47, Kraken(m), (Houby)

Krasavec! Cos mu slíbil, že ti takhle postál?

Re: Re: Re: Nálezy z posledních dní, 27.05.2017 23:52, Yohaness(m), (Houby)

Slíbil jsem mu čestné místo v mojí sbírce...

Baňka velkokališná..., 22.05.2017 20:18, Zdeno(m), (Houby)

...to má už skoro za sebou...Je s ní tedy trochu svízel (vonný...), dříve mařinka vonná...

Re: Baňka velkokališná..., 22.05.2017 20:18, Zdeno(m), (Houby)

Poslední plodnice jsou už patřičně amortizované, ale ještě dýchají...

Re: Baňka velkokališná..., 22.05.2017 20:18, Zdeno(m), (Houby)

Takhle ovšem končí každoročně, trefit se do zdravých je vždy malý zázrak...

Re: Baňka velkokališná..., 22.05.2017 20:18, Zdeno(m), (Houby)

"Zuby" vetřelců jsou dost výmluvné, že...

Re: Baňka velkokališná..., 22.05.2017 20:18, Zdeno(m), (Houby)

Podobně ovšem vypadají i habrové větvičky...

Musela jsem vyzkoušet kolo, 22.05.2017 18:56, mipera, (Houby)

Dojela jsem zkontrolovat sírovce, na třešni byly ještě 2 trsy z druhé strany.
Měla jsem kraťasy, do vysoké trávy se mi nechtělo,
možná tam zajedu někdy znovu.
Je to v kopcovitém terénu, ujela jsem 25 km s převýšením 380 metrů, ale byla to paráda.

Re: Musela jsem vyzkoušet kolo, 22.05.2017 19:18, MartinKL, (Houby)

Opět výborná fotka! O houbě nemluvě

Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... jsou z dubů. Fotila jsem je v lesoparku v Červeném Dvoře.

jako hromada lívanců

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... trochu jiný pohled

Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 22:14, tomaj, (O přírodě)

Zajímavě uspořádané plodnice.Pěkné.

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... na pařezu, původně schovaní v trávě. Z toho velkého tekla voda, jak byl nacucaný

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... ve vlhku a stínu kvete kuklík potoční

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... a louky jsou tam letos plné zvonečníku černého (C3)

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... cesta pod korunami dubů

Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:44, alesjirsa(m), (O přírodě)

Krásný pohled.

Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:59, MirekK, (O přírodě)

Tam musi rust v lete barevne hriby.Moc pekne.

Re: Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 19:36, vevanek, (O přírodě)

Barevné hřiby jsem tam nikdy nenašla, asi je to už moc vysoko. Ale dubáci tam rostou

Re: Re: Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 21:23, basset(m), (O přírodě)

Podle geologické mapy tam je písčito-hlinitý až hlinito-písčitý sediment. To asi dubákům nevadí, ale barevným hřibům asi ano. Pouze v jižní a jihovýchodní části jsou indikovány metamorfity. Ty mohou být mimo jiné i bazického původu. No tam bych se pod duby podíval, až bude správný čas - druhá polovina července až do konce srpna. Je to sice 550m "vysoko", ale na jihu. Čert a "Kalousek" ví

Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 17:13, vevanek, (O přírodě)

... a ještě jeden pohled.

Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 19:01, MACEK, (O přírodě)

To se jeví jako zámecký park, lívance jsou parádní

Re: Re: Re: Dnešní sírovci, 22.05.2017 19:20, vevanek, (O přírodě)

Je to zámecký park. V zámku se dnes léčí závislosti.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30