O houbách

Diskuse a galerie

 

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

Myocastor coypus, 05.02.2016 19:48, Patrik(m), (O přírodě)

Tohle zajímavé jihoamerické zvířátko velice podobné ondatře pižmové se nám usídlilo v Olbramicích na našem rybníku. I když už o něm ostatní pár týdnů, já jsem si jej všiml včera, když jsem šel okolo rybníku od autobusu ze školy. Byla tam v počtu 8 jedinců, musel jsem jí mít hned vyfocenou

Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:14, vlk(m), (O přírodě)

...kupoval jsem Nutrie po 100 kč za kus...mají lepší maso než Králík...ale to už je dávno...moc hezké momentky Patriku...

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:28, plysec, (O přírodě)

Teda Vlčáku, ty bys snad sežral i kočku...U nás u Podolský vodárny žije taky rodinka, chodí je tam krmit půl Prahy, je to velká atrakce; vezmou si klidně z ruky, ale je to o prsty...; hezké obrázky...;

Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:54, chorcheee(m), (O přírodě)

Já toho vlka asi budu chtít někdy poznat osobně. Když tu něco občas sdělí, většinou naštve či pohorší mnohé. Tedy chápete i bez psychologického vzdělání, že toho má se mnou mnoho společného .

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:01, Patrik(m), (O přírodě)

To je bezva, já je totiž volně viděl prvně v životě, jo a chorcheee, s toho si nic nerob, kámoš co ho zajímají savci a ptáci jednou řekl, že měl dva chameleony, kterých se potom chtěl zbavit - jednoho prý snědl a druhého pustil do volné přírody ...říkal to před celou třídou v prváku, jak měl v informačních technologiích prezentaci o sobě

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:09, plysec, (O přírodě)

Tak to zase néé, s Vlčákem jsme dobří "virtuální" přátelé... Doufám, že ode mne to bere jen jako takové drobné přátelské dloubnutí... (Mimochodem já nutrii sežral taky...)

Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:19, chorcheee(m), (O přírodě)

Já ještě ne, ale nepohoršuje mne to. Na vánočním večírku Katedry zoologie na Přírodovědě v Budějicích (a asi i v Praze) se také kulinářsky využije leccos. Třeba potkani z chovu. Ty jsem ochutnal a dobré maso. Navíc se to dá držet za ten dlouhý a tlustý ocas. Přesto je zřejmé, že to pořadatelé večírku zosnovali hlavně proto, aby se o akci ještě dlouho mluvilo a psalo na FB .

Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:23, karelzbrd(m), (O přírodě)

já taky a třebaže považuji králíka za delikatesu, nutrie je ještě lepší. Jaký je rozdíl sežrat jednoho hlodavce a druhého odsuzovat? Kráva má třeba hezké oči, ale svíčková není špatná, že? Sakra, to byla reakce na plysec.... Králík má prostě dlouhý uši a krátký ocas a nutrie opačně

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:40, plysec, (O přírodě)

Správně! Ale těm dětičkám, co jim házejí mrkvičku,radostně při tom výskají a tleskají rucinkama... těm to říkat nebudem,že

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:48, alesjirsa(m), (O přírodě)

Přesně ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:50, karelzbrd(m), (O přírodě)

souhlas, ale ony to házej i těm králíčkům a kravičkám a pak si je daj taky k obědu... Doba je divná, nechci říkat zlá, ale divná. V supermarketech přeci krávy nejsou, tam je jen hovězí.

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 22:10, Honzík(m), (O přírodě)

...za mého mládí se prodávaly za 35,- jako zdravá obživaTáta nosil občas domu a chutnaly opravdu lépe než králík...

Re: Re: Re: Myocastor coypus, 06.02.2016 15:41, léto, (O přírodě)

Nutrie jsem jedl několikrát.A souhlasím s Karlem.Vzpomínám na dobu, kdy mě ráno v sedm vzbudil otec a šlo se zabít prase, nebo řezat kačeny, takže vím co to obnáší, což si spousta lidí neuvědomuje.V hypru je to jenom maso, který se odkudsi vzalo.V okolí jezer máme nutrií spousty, ale ondatry už nejsou skoro vidět.Nevím jestli to s tím má nějakou souvislost.Pěkný fotky.

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 06.02.2016 17:54, Honzík(m), (O přírodě)

Moc to nesouvisí,zkusim o tom něco inteligentního dneska sesmolit.

Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 19:50, Patrik(m), (O přírodě)

Česky tedy známá pod názvem nutrie, nevím, jak tomu doopravdy je, ale zřejmě utekla z chovu... Žije tam volně a už tam má i přibitý plakát s fotkou z Naturfoto a infem nejspíš z wikipedie

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 22:33, Honzík(m), (O přírodě)

...my rybáři je známe skoro od každé vody.Dokonce i norky.Ty prý do volné přírody vypustili "zachránci kožešinových zvířátek".Nutrie už se objevovaly v přírodě za "komančů".Takže spíše nedostatečně zajištěné vězení,tenkrát ještě ty přitroublý aktivisti neškodili.Bohužel nemaj žádné přirozené nepřátele,tak se vesele množí a množí(tim nemyslim ty aktivisty)...

Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 22:52, Tori(m), (O přírodě)

Nemuseli to nutně být jen ochránci. Např. můj praděda nutrie choval na zahradě v nádrži (kůže na prodej, maso se nejspíš snědlo), mohlo jít i o uprchlíky z podobných chovů. Na západě (Ašský výběžek, nevím přesně) zas byla za socíku farma na exotické lišky, pro kůži. Po revoluci to zkrachovalo, lišky utekly nebo je někdo pustil a pak měli myslivci dalších x let divné úlovky, různě nakřížené domácí rezavé lišky s polárními, tmavými apod.

Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 19:52, Patrik(m), (O přírodě)

Při focení v polosedu se pásla cca 30 cm za zády jedna docela velká...jsou to klidní, patrně již na lidi zvyklí býložravci...

Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 19:53, Patrik(m), (O přírodě)

Kdyby mi nedošla baterka, fotím je nespíš ještě teď

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 19:56, Joska(m), (O přírodě)

Není všem dnům konec...

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 21:06, Tori(m), (O přírodě)

Maj pěkný rukavičky.
Tip: náhradní baterie od neoriginálních výrobců vyjdou dost levněji než canoňácké a silně zlepší mykologův pocit z pobytu v terénu. ;-) Mám dobrou zkušenost se značkou Ansmann - výjimečně (asi 1× za 2 měsíce) si foťák vyžádá restart, ale jinak bez rozdílu proti originální.

Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:04, Patrik(m), (O přírodě)

Ještě tady musím vložit jeden příklad pro ty, kteří mají trochu v oblibě matiku
Zadání je jednoduché: Vypočtěte průměr apothecia Cistella sp. Jeden čtvereček je 1 mm.

Kdo to vypočte, dám mu ještě jeden bonusový

Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:04, Patrik(m), (O přírodě)

Tady je ta fotka...

Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:18, alesjirsa(m), (O přírodě)

No, já jsem si na počítači změřil na fotce délku té jedné modré milimetrové čárky a průměr apothecia, což mi vyšlo 40 mm a (u té největší plodnice) 26 mm. Vím-li, že ve skutečnosti ta jedna modrá čárka má 1 mm, dá se to dosadit do poměru: 40 / 1 = 26 / x - z toho plyne - 40 / 26 = x = 1,54.
Ovšem teď mě napadá, že jsem zjišťoval na fotce délku té horizontálně orientované čárky a ta svislá se mi zdá na fotce o něco delší, v tom případě by to nebyly čtverečky, ale obdélníky a to už je ohledně velikostí trochu sporné.

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:55, Patrik(m), (O přírodě)

Aleši: Máš pravdu, to jsem zapomněl poznamenat. Ono totiž to je okraj milimetrového papíru a tam je ta čára tlustější, což znamená, že ta svislá delší čára je 1 mm a ta horizontální kratší má méně. Jinak, můžu ti poradit, že k tomu stačí pravítko a trojčlenka a vyjde na setiny přesné číslo v mikrometrech. Čím větší zvětšení fotky, tím přesnější je výsledek, zkoušel jsem to při různým zvětšení a zmenšení, poměr velikostí apothecia a čáry papíru musí být při stejném zvětšení fotky. Potom tady napíšu můj výsledek

Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:44, Tori(m), (O přírodě)

400-500 μ od oka? Jinak na takovou drobotinu fakt dobré, to je pořád tím otočeným objektivem?

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:51, chorcheee(m), (O přírodě)

Jako Aleš na to podle mne jde moc složitě. Čtvereček je 1 mm, plodnice je menší, takže Tori bude asi blíže pravdě, řekl bych...

Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:56, Patrik(m), (O přírodě)

Tori, ano, metoda furt stejná, viz foto.

Re: Re: Re: Re: Re: Myocastor coypus, 05.02.2016 20:57, Patrik(m), (O přírodě)

Takhle to vypadá na displeji. Tady zoom s ostřící vzdáleností od 30 cm.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30