O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Dneska to bude pouze o askomycetech.

Chlupatka, pravděpodobně chlupatá (Lasiosphaeria hirsuta) na padlém kmenu vrby.

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Na tomtéž kmenu rostl ještě tento droboučký pyrenomycet, se kterým budu potřebovat poradit.

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Výtrusy fusiformní, 13,5-16 x 3,5-6,5 µm velké. Vřecka oktasporická, obsahující výtrusy v jedné nebo dvou řadách. Dalo by se poznat, o co se jedná ?

Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 21:33, Patrik(m), (Houby)

Tomuto popisu může odpovídat například Leptosphaeria gillotiana, popř. Leptosphaeria salicinearum. Avšak dle charakteru askospor bych to zařadil spíše někde do Pleosporales z vývojové větve Massarinae. Bohužel ti k tomu nic víc neřeknu, kromě rozměrů a vhledu askospor je u tohoto řádu také důležité znát alespoň vzhled a rozměry pseudothecií, vzhled a rozměry vřecek a u askospor také počet sept. Druhotně např. i typ pletiva stěny plodniček.

Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 21:50, alesjirsa(m), (Houby)

Plodničky byly hodně drobné, takže vzhled nedokážu s jistotou přesně určit, ale z fotografií, co mám, bych řekl, že jsou +- kulovité s hrotitě či válcovitě vystouplým ostiolem (asi podobně jako např. u Leptosphaeria acuta). Vřecka jsem moc neměřil, ale zhruba by měla být 80-100 x 7,5-9,5 µm velká. U askospor si také nejsem úplně jistý, ale myslím, že možná byly třikrát septované. Děkuji za pomoc.

Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 18:18, Patrik(m), (Houby)

No, ještě mě napadá rod Massarina, nebo alespoň něco z té čeledi. Ty se na dřevu vyskytují častěji, rod Leptosphaeria je převážně herbitrofní. Mrkni na popisy na Index fungorum a porovnej....

Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 19:08, alesjirsa(m), (Houby)

Nějak mi na Massarinu moc nesedí vzhled výtrusů, ale i tak děkuji.
Jinak občas se mi stává, že když si prohlížím na googlu fotografie daného druhu, někdy narazím na fotografii jiného, nápadně povědomého druhu, který už jsem někdy v minulosti našel a fotografoval, ale nevěděl jsem do té doby, o co se jedná. A právě nyní, když jsem si prohlížel tu Massarinu a jiné příbuzné pyrenomycety, se mi stalo něco podobného. Narazil jsem na fotku jednoho pyrenomycetu, který jsem už dříve našel, ale až do této chvíle jsem se nedopátral ke konkrétnímu určení. Jedná se konkrétně o toto a myslím, že to docela věrohodně odpovídá druhu Byssosphaeria schiedermayeriana.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 12.12.2017 20:41, Patrik(m), (Houby)

Jo, vypadá to tak. Makroskopicky to sedí, mikroskopicky taktéž. Přece jen jsem byl docela blízko, Melanommataceae je fylogeneticky do jisté míry příbuzná s Lophiostomataceae. Nicméně řád Pleosporales čítá asi 4700 druhů v 300 rodech, proto se dosud věnuji pouze herbitrofům, dřevní druhy totiž tvoří celkem rozsáhlý a složitý celek. Já osobně si myslím, že u tohoto nálezu je třeba důkladnější studie pod mikroskopem, takhle není ani příliš jasné, co by to mohl být za rod....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 12.12.2017 20:47, alesjirsa(m), (Houby)

Dobře, děkuji. Třeba se časem také dopracuji k nějakému tipu ...

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Bactridium flavum nacházím na lokalitě čím dál tím častěji. Druh je pod mikroskopem nápadný obrovskými konidiemi, až 200 µm dlouhým, které jsou dokonce trošku vidět i na fotce. Najdete je ?

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Zastavil jsem se u pařezu, kde jsem minule našel tento diskomycet, který mi Tori určila jako rod Peltigeromyces, za což jí moc děkuji. Objevil jsem ještě jednu, relativně mladou plodnici, která byla schovaná pod mechem.

Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 18:45, Tori(m), (Houby)

Máš to moc pěkný. Já teď jen občas seberu nějakou Octosporu ve městě, jinak nic.

Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 19:28, alesjirsa(m), (Houby)

Já jsem zase ještě neviděl Octosporu.

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

A největší radost jsem včera měl z prvonálezu červenoseznamové ploskovičky olivové (Catinella olivacea), bohužel bez olivových tónů. Díky ztrátě veškerých zelených odstínů jsem ji také v terénu hned nepoznal. Že se jedná o tento druh, jsem si určil až doma pod mikroskopem. Najít tuto houbičku bylo jedno z mých houbařských přání, ovšem představoval jsem si spíš, jak se při prvním setkání budu rozplývat nad těmi krásnými, svěžími olivově zelenými plodnicemi. Takže na ty si asi ještě budu muset nějakou dobu počkat ...

Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 18:07, Pavla, (Houby)

Taky gratuluji Aleši (příště ... pšt ... temperky do kapsy a trošku je tou olivovou barvou lízni, ne?) A je to! Moc pěkný nález.

Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 18:11, alesjirsa(m), (Houby)

To by byla moc umělá radost ...

Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:06, alesjirsa(m), (Houby)

Na závěr ještě fotka výtrusů (7,5-10 x 3,5-5,5 µm)

Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:33, soucekp, (Houby)

Aleši, moc pěkné! Musím se přiznat, že konidie jsem nenašel . Gratuluji k ploskovičce olivové! Já po ní koukám v přírodě od doby, co rostla mámě na zahradě na pařezu ořešáku, ale zatím jsem neměl jinde štěstí. Navíc pařez ořešáku u mámy na zahradě už je hodně špatný a letos se tam už neobjevila ... uvidíme, jestli se objeví třeba příští rok, ale už tomu moc nevěřím. Tak posílám jednu fotku z dob, kdy tam ještě rostla

Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:43, alesjirsa(m), (Houby)

Díky. Ta Tvoje je nádherná.

Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 19:49, soucekp, (Houby)

A mohu se ještě zeptat na čem si ji našel? Abych věděl po čem koukat

Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 20:11, alesjirsa(m), (Houby)

Také na pařezu, ale bohužel přesně nevím kterého stromu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší nálezy, 10.12.2017 21:34, Patrik(m), (Houby)

Moc pěkné, hlavně Catinelly, ty bych také rád našel.

Re: Re: Včerejší nálezy, 11.12.2017 00:22, tomaj, (Houby)

Aleši gratulace k nálezu. Moc pěkné.

Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Hlívečník připjatý, už se tu několikrát dával. Také jsem jej objevil.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Pohled na lupeny.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Kornici otrubičnaté se daří a v lískových hájích se dá celkem spolehlivě najít.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Detail jedné ze skupinek.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Hojná ale zajímavá břichatkovitá houbička pohárovka obecná. Růst na šupině smrkové kůry.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Na vrbovém kmenu zcela mechem porostlém, růst helmovky koromilné.

Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Na stejném místě zaznamenán výskyt mecháčka síťnatého. V levém horním rohu snímku asi helmovka korová. Zjistil jsem až doma při prohlížení fotek. Přeji Vám pěkné nálezy a dobré světlo.

Re: Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 08:30, soucekp, (Houby)

Pěkná droboť!

Re: Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 09:32, maxim stanko, (Houby)

Pěkné

Re: Re: Přelom listopadu a prosince, 10.12.2017 19:30, alesjirsa(m), (Houby)

Pěkné nálezy. Jinak ve fotografování se lepšíš.

Re: Přelom listopadu a prosince, 11.12.2017 00:19, tomaj, (Houby)

Díky chlapci za reakce.

Re: Re: Přelom listopadu a prosince, 14.12.2017 16:09, Hanýžka(m), (Houby)

Hezké.

Re: Přelom listopadu a prosince, 14.12.2017 23:24, tomaj, (Houby)

Díky za reakci.

Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Dnes jsem se toulal po Oboře, která je přímo u tělocvičny, kde Vojta hrál dneska florbal (nakonec skončil třetí). Inzeroval jsem, že se podívám po špičce břečťanové ... sice jsem nenašel takový obrostlý list jako Aleš, ale byla tam

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 00:13, Dano, (Houby)

Ale našel, já jí letos ještě neviděl.

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Sazovka rostla na stejném místě jako loni

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

I pařezník pozdní si hověl na stejném padlém kmenu

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Zajímavě rostlá ucha Jidášova

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Nějaký choroš z vrby

Re: Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 00:16, Dano, (Houby)

Ta vrba má nějaké tetování?

Re: Re: Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 09:58, soucekp, (Houby)

asi jo

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Kornice jasanová - alespoň jí tak říkám, když rostla na padlém jasanu

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Na spodní straně dubové větve - sice to nepoznám, ale gutace se mi líbila

Re: Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 10:51, alesjirsa(m), (Houby)

Zřejmě struhák splývavý.

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

Stejně jako tahle - opět dubová větev

Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 09.12.2017 23:48, soucekp, (Houby)

A loučím se další neznámou z dubové větve. Mějte se prima a ať vám to fotí! PS

Re: Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 09:33, maxim stanko, (Houby)

Moc pěkné

Re: Re: Vojta na florbale, já v Oboře :), 10.12.2017 10:51, alesjirsa(m), (Houby)

Možná pórnovitka obecná, ale jistě to nevím.

Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

dřevomor mnohotvarý

Re: Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

kornatec okrouhlý

Re: Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

Není vidět náznak prstenu, asi límcovka modrá.

Re: Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

Když jsem se vracela na kost zmrzlá domů, našla jsem klacík
se stejně zmrzlým černorosolem terčovitým.

Re: Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

Musela jsem se ještě na chvilku zastavit.

Re: Re: Podél potoka, 09.12.2017 23:21, tomaj, (Houby)

Místa kolem toků jsou vždy dobrá. Pěkná práce.

Re: Podél potoka, 09.12.2017 21:46, mipera, (Houby)

A pak honem rychle do tepla.

Re: Re: Podél potoka, 10.12.2017 09:36, maxim stanko, (Houby)

Moc pěkné

Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... ale já dnes pořádně vymrzla, přestože jsem byla nabalená jako cibule

měkkouš kadeřavý

Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... sice bylo je -1°C, ale hrozný ledový vítr

ostnateček okrový

Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... takže jsem měla pocit, že mrzne daleko víc

ohňovec obecný (?)

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:41, alesjirsa(m), (Houby)

Pokud to rostlo na vrbě ...

Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:56, vevanek, (Houby)

Byla to vrba.

Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... chtěla jsem hlavně najít kornici otrubičnatou, ale zatím nic

káčovka

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:41, alesjirsa(m), (Houby)

No ta je krásná ! Neroste náhodou na střemše ?

Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:58, vevanek, (Houby)

Já věděla, že se Ti bude líbit A strom podle kůry nepoznám

Re: Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 21:09, alesjirsa(m), (Houby)

Já bych to podle kůry právě tipoval na střemchu, v tom případě by to byla káčovka střemchová.

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 21:14, vevanek, (Houby)

Já si nejsem vůbec vědoma, že by tam byly střemchy. Co vím jistě, tak tam je plno lísek, vrb, nějaké duby a javory.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 22:16, Tori(m), (Houby)

Pěkný nález. Taky jsem pro k. střemchovou.

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 23:37, soucekp, (Houby)

Pěkná! Moc

Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... tak snad někdy příště

toto nevím

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:43, alesjirsa(m), (Houby)

Vypadá to zajímavě. Nevíš, na čem to roste ?

Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:58, vevanek, (Houby)

Pařez lísky.

Re: Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 21:13, alesjirsa(m), (Houby)

Trošku mi to připomíná dubovnici střevovitou, ale ta roste obvykle na dubech, tak nevím ...

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 23:45, chorcheee(m), (Houby)

Já bych v tom viděl bělochoroš jabloňový (Aurantiporis fissilis).

Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 20:40, vevanek, (Houby)

... a nakonec hlívečník připjatý.

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 22:38, Dano, (Houby)

Na to, že ti byla zima, tak si toho našla docela dost, dobrý!

Re: Re: Nevím jak vy, 09.12.2017 22:47, alesjirsa(m), (Houby)

Mně dneska také byla zima a neodradilo mě to.

Re: Re: Nevím jak vy, 10.12.2017 09:38, maxim stanko, (Houby)

Moc pěkné

Koprofilní druhy, 08.12.2017 19:42, alesjirsa(m), (Houby)

Dneska dám nějaké nálezy ze zvířecích trusů. Nedávno jsem zde dával druh Sordaria humana, který jsem našel nedaleko školy. Zhruba týden poté jsem objevil tentokrát pro změnu přímo ve školním areálu jinou Sordarii, která měla větší výtrusy (23,5-26,5 x 16-19 µm) a mělo by se tedy jednat o druh Sordaria superba. V pozadí by měla být asi Stilbella sp., což byl také můj prvotní cíl fotografování, díky němuž jsem si všiml navíc té Sordarie.

Re: Koprofilní druhy, 08.12.2017 19:42, alesjirsa(m), (Houby)

V podstatě již od toho prvního nálezu Sordarie se dívám takřka na každý trus, zda na něm náhodou neuvidím něco černého. A právě v sobotu, kdy jsem se zastavil na místě, kde leží hodně exkrementů, se to ani tentokrát bez nějaké Sordarie nemohlo obejít. Bohužel už byla stará, měla by to snad být podle velikosti výtrusů také Sordaria humana jako ta z prvního nálezu.

Re: Re: Koprofilní druhy, 08.12.2017 21:07, Patrik(m), (Houby)

Paráda, budu se taky muset začít dívat po exkrementech. Vypadá to, že se tam dají najít zajímavé věci i pro mě

Re: Koprofilní druhy, 08.12.2017 19:42, alesjirsa(m), (Houby)

Hlavním důvodem mé návštěvy tohoto místa byl ten, že před dvěma lety jsem zde našel krásnou Cheilymenii. Loni jsem ji tam nenašel, buď proto, že se tam neobjevila, nebo jsem nebyl ve správnou dobu na správném místě, či jsem ji jednoduše přehlédl. Tentokrát jsem si dal víc záležet na hledání a několik plodnic se opravdu našlo. Bohužel jich tam nebylo tolik jako předloni (tehdy jich tam rostly desítky plodnic a často nahloučeně), ale byl jsem rád alespoň za několik plodniček. Druh mi stále zůstává nejasný, tentokrát jsem zaznamenal, že na vnější straně plodnice se nachází i nějaké hyalinní chlupy. Výtrusy byly elipsoidní, asi 13,5-19,5 x 8,5-9,5 µm velké, i když plodnice ještě nebyly moc zralé, takže ani moc zralých výtrusů tam nebylo.

Re: Re: Koprofilní druhy, 09.12.2017 15:05, alesjirsa(m), (Houby)

Právě jsem nabyl podezření, že by se mohlo jednat o Cheilymenia theleboloides. Mohlo by to tak být ?

Re: Koprofilní druhy, 08.12.2017 19:42, alesjirsa(m), (Houby)

A kromě Sordarie a Cheilymenie jsem tam ještě našel hnojníka výkalového (Coprinopsis stercorea), kterým se rozloučím.

Re: Re: Koprofilní druhy, 09.12.2017 13:06, maxim stanko, (Houby)

Moc pěkné

Z dnešní procházky, 07.12.2017 20:39, mipera, (Houby)

Nedávno dával Zdeno do woka šťavnatku pomrazku,
dnes jsem na ni měla štěstí a hned ji poznala.

Re: Z dnešní procházky, 07.12.2017 20:39, mipera, (Houby)

Klihatky černé bylo velké množství.

Re: Z dnešní procházky, 07.12.2017 20:39, mipera, (Houby)

Re: Z dnešní procházky, 07.12.2017 20:39, mipera, (Houby)

Re: Z dnešní procházky, 07.12.2017 20:39, mipera, (Houby)

Re: Re: Z dnešní procházky, 09.12.2017 13:10, maxim stanko, (Houby)

Pěkné

Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 19:47, vevanek, (Houby)

... ven

černorosol bukový

Re: Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 23:18, Dano, (Houby)

..jak z pohádky o nějakém Mrakomorovi
Ledové kralovství

Re: Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 19:47, vevanek, (Houby)

... já zimu, na rozdíl od Pavly, nemám ráda, ale nedá se nic jiného dělat, než to vydržet

kalichovka spáleništní

Re: Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 19:47, vevanek, (Houby)

... a těšit se zase na jaro

hlíva hnízdovitá

Re: Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 19:47, vevanek, (Houby)

... to astronomické přijde "už" za 103 dní

rosolovka průsvitná

Re: Sluničko mě vytáhlo, 07.12.2017 19:47, vevanek, (Houby)

... 20.3.2018 v 17hod 15min. To je skoro za rohem

penízovka sametonohá

Sobotní radosti, 06.12.2017 21:22, alesjirsa(m), (Houby)

Moje první radost minulou sobotu nastala u mého místečka, kde jsem letos objevil hlízenky jetelové (Sclerotinia trifoliorum).

Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:22, alesjirsa(m), (Houby)

Zatím nejbohatší úroda, kterou jsem tam měl ...

Re: Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 23:57, Dano, (Houby)

Paráda!
Píší, že je hojná, já jí ještě nenašel.

Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 16:22, basset(m), (Houby)

Já tam vidím jitrocel. Máš to potvrzené mikrem? Pokud ano, pak máš i ode mne gratulaci. No a o tom, že je hojná, si snad myslíš asi sám. Procházím tady všechná možná podobná místa a zatím, jak se běžné říká, "kulový"

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 18:08, alesjirsa(m), (Houby)

Už jsem ji z tohoto místa mikroskopoval. Zajímavé je, že mám již čtyři místečka na tento druh a všechna jsou od sebe vzdálena jen několik desítek metrů, ale jinak žádnou jinou, vzdálenější lokalitu nemám. Jinak na fotce jsou vidět i listy (snad) tolice.

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 18:09, kutas, (Houby)

Ale tohle roste fakt všude, už jsem jí našel i na rozházené siláži u kravína...

Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 19:56, basset(m), (Houby)

Hezký, já tu nemám ani siláž ani kravín

Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 20:39, Zdeno(m), (Houby)

V Modřanech, jó? Jsi asi málo lokální patriot...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 20:47, basset(m), (Houby)

Nó, tak "volovin" tu máme dost, ale kravínů málo

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 23:44, Dano, (Houby)

Já si nemyslím, že je hojná!
Ale do atlasu si to zadal ty, sám si tam uvedl, hojná!
Já jí hledal vícekrát a nic.

Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:22, alesjirsa(m), (Houby)

Druhý úspěch jsem měl u místa, kde se válí hodně zvířecích trusů, ale o tom až možná příště ... A třetí radost jsem si musel vyhrabat v břečťanu. Pátral jsem na místě, kde se mi loni a předloni podařilo najít špičky břečťanové (Marasmius epiphylloides). Hlavním cílem nebyly špičky, pátral jsem spíše po těch askomycetech, které tu nedávno dávala Tori. Ty se mi bohužel najít nepodařilo, ale velmi mě potěšilo, když po odhrnutí břečťanového listí na mě vykouklo několik bílých kloboučků.

Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:22, alesjirsa(m), (Houby)

Předloni jsem zde našel pouze jednu plodnici, která zároveň byla mým prvonálezem, takže mě potěšila, byť byla pouze jedna. Loni jsem jich zde našel již víc, ovšem minulou sobotu jsem jich našel dosud nejvíce. Vyhrabal jsem asi čtyři listy porostlé skupinkami špiček břečťanových a kdyby se pomaličku nestmívalo, možná bych ještě nějaké objevil ...

Re: Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:44, soucekp, (Houby)

Pěkné!! Chystám se na ni v sobotu

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 22:10, MACEK, (Houby)

Re: Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 23:59, Dano, (Houby)

To je ještě větší paráda!
Fakt dobrý, tolik na jednom listu, povedlo se ti.

Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 08:03, Millda, (Houby)

Zajímavé houbičky.

Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 16:28, basset(m), (Houby)

Ja zatím viděl na jednom listu max dvě nebo tři, ale takové "stádo" ještě ne. Na druhou stranu je letos podstatně vlhčí počasí než loni nebo předloni. Zkusím zítra také najít.

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 18:10, alesjirsa(m), (Houby)

Mně se jich tolik pohromadě právě také zatím nepovedlo, proto jsem z toho měl takovou radost.

Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 17:05, Pavla, (Houby)

To se to hledá, když nejsou pod sněhem. Moc pěkné, Aleši.

Re: Re: Sobotní radosti, 08.12.2017 12:26, Kraken(m), (Houby)

Parádní skupinka! Já se po nich byl podívat včera. Hustý břečťanový porost asi 5 x 40 m, zasypaný listím z okolních stromů. Hrabal jsem se v tom až do tmy a nic...

Re: Re: Re: Sobotní radosti, 08.12.2017 15:59, Tori(m), (Houby)

A pršelo u vás trochu?

Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 08.12.2017 17:10, alesjirsa(m), (Houby)

Trochu sněžilo.

Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 12.12.2017 14:05, Kraken(m), (Houby)

Jestli ses ptala mně, pod listy bylo vlhko. Takže suchem to není...

Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 12.12.2017 14:19, Tori(m), (Houby)

Jo, tebe. Když jsem je hledala, měla jsem pocit, že možná záleží i na prostupnosti té vrstvy břečťanu. Pokud to jsou hlavně břečťanové větvičky a listy a volný prostor mezi nimi, tak je to fajn, voda to celé prosákne, vytvoří se nějaké vlhké mikroklima a potvory vyrostou. Ale třeba podobně silná vrstva břečťanu, do které byly zároveň napadané větvičky a listí z okolních stromů (a případně nějaký civilizační bordel), tak tam jsem měla pocit, že je i po deštích vlhká jen vrchní vrstva a dolu už toho tolik neprosákne (a taky jsem je tam nenašla). A naopak, v zařízlém údolí potoka u malých vodopádů, kde je v celém prostoru vysoká vlhkost vzduchu, neprotahuje tam a je to kryté před větrem, tak tam rostly špičky úplně na povrchu, krásně viditelné i bez hrabání.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 12.12.2017 23:55, Kraken(m), (Houby)

Tahle lokalita se mi zdála úplně ideální. Sice je tam plno listí a spadaných větviček ze stromů, ale za to je to velká plocha na svahu na břehu rybníka. Břečťan tam roste skoro až do vody. Ale bylo už docela šero, když jsem tam dorazil. Ještě se tam zkusím podívat, pokud to nezapadá sněhem...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobotní radosti, 13.12.2017 01:43, Tori(m), (Houby)

Tak to vypadá dobře. Držím palce.

Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:22, alesjirsa(m), (Houby)

Rozloučím se zajímavou houbičkou, kterou jsem si určil jako torulu bylinnou (Torula herbarum).

Re: Re: Sobotní radosti, 06.12.2017 21:30, mipera, (Houby)

Aleši, máš krásné nálezy, na ty já nemám oči.

Re: Re: Sobotní radosti, 07.12.2017 21:25, Tori(m), (Houby)

Á, to je to, co špiní ruce a považovala jsem to za nějakou neurčitelnou anamorfu. : )

Re: Re: Sobotní radosti, 09.12.2017 13:24, maxim stanko, (Houby)

Pěkné

Dnes v parku, 06.12.2017 20:49, mipera, (Houby)

Ještě se dá něco najít.

Re: Dnes v parku, 06.12.2017 20:49, mipera, (Houby)

kržatky zimní

Re: Dnes v parku, 06.12.2017 20:49, mipera, (Houby)

Zde jsem fotila na stráni, boty mi klouzaly,
lezla jsem tam skoro po čtyřech.

Re: Re: Dnes v parku, 06.12.2017 20:58, alesjirsa(m), (Houby)

Křehutky jsou hezké.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30