O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Nechci šířit paniku, 15.12.2017 21:26, Pavla, (O přírodě)

ale pokud ještě nemáte dárky pro své blízké, je nejvyšší čas vyrazit. Venku to začíná být hlava na hlavě.

Není zač.

Re: Nechci šířit paniku, 15.12.2017 21:40, maxim stanko, (O přírodě)

Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Ahoj,
omlouvám se, že jsem je dal až teď, nestíhal jsem to. Všechny fotky už byly jednou určené(určil je otec), ale už jsem to zapomněl.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:08, alesjirsa(m), (O přírodě)

Zvonek klubkatý, řekl bych.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:10, alesjirsa(m), (O přírodě)

Nějaký hvozdík.

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 23:17, Kraken(m), (O přírodě)

Řekl bych hvozdík kartouzek.

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:30, Patrik(m), (O přírodě)

Ano, je to on.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:10, alesjirsa(m), (O přírodě)

Pcháč bělohlavý, řekl bych. Dával ho tady minule Patrik.

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:31, Patrik(m), (O přírodě)

Je to tak, v té oblasti, jak se zdá, je poměrně běžný...

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:25, alesjirsa(m), (O přírodě)

Možná oměj, ale nevím to určitě ...

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:27, karelzbrd(m), (O přírodě)

oměj taky tipuji

Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:33, Pavla, (O přírodě)

A co stračka (Delphinium)?

Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 22:43, tomaj, (O přírodě)

Souhlas s Pavlou ostrožka stračka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 08:53, Jenda_P, (O přírodě)

No ostrožka stračka to není, pravděpodobně stračka vyvýšená (Delphinium elatum)...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 22:55, tomaj, (O přírodě)

Může být.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Tady i founa(babočka admirál)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:51, MartinRůžek, (O přírodě)

To není babočka admirál, ani žádná jiná babočka.Je to některý z okáčů rodu Erebia.Pro druhové určení by to chtělo lepší fotku.Každopádně je to dobrý nález.

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:04, maxim stanko, (O přírodě)

Dík, já se v motýlech moc nevyznám......

Detailnější foto

Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:09, MartinRůžek, (O přírodě)

To nedám, pořád málo detailní .Možná okáč rudopásný Erebia euryale a možná ne.Zkus to tady v klíči (nejlepším co na českém internetu je) www.lepidoptera.cz.

Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:18, maxim stanko, (O přírodě)

Dík, ten okáč rudopásný to asi bude.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:12, alesjirsa(m), (O přírodě)

Zvonek okrouhlolistý ?

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:28, karelzbrd(m), (O přírodě)

nějaký jestřábník?

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:38, alesjirsa(m), (O přírodě)

Také jsem na něj myslel, ale uvažoval jsem o jestřábníku oranžovém, ale nějak mi to nesedí ...

Re: Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:46, Patrik(m), (O přírodě)

Protože tohle není přímo jestřábník oranžový, ale jedná se o jestřábník rodu Hieracium, subgenus Pillosella, ze skupiny jestřábníku oranžového, nejspíš jeden z těch vzácnějších druhů, ale spolehlivě to lze rozlišit pouze podle živé rostliny a podle určovacího klíče. Popř. se může jednat dokonce o hybridního jedince, jakými jsou např. Hieracium rubrum.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:13, alesjirsa(m), (O přírodě)

Netřesk.

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:50, Patrik(m), (O přírodě)

Asi to bude netřesk Sempervivum tectorum, i když mi to více připomíná spíše Jovibarba globifera, ale ten by se měl vyskytovat v pásmu pahorkatin.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:13, alesjirsa(m), (O přírodě)

Mateřídouška ...

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:52, Patrik(m), (O přírodě)

Asi mateřidouška vejčitá.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:16, alesjirsa(m), (O přírodě)

Nevím, jestli jsou na této fotce hlavním motivem horniny nebo ta rostlina se žlutými květy, každopádně rostlina je zřejmě štírovník růžkatý, i když takto z dálky to nemůžu jednoznačně potvrdit, když jediné, co je jakž takž vidět, jsou květy.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:14, alesjirsa(m), (O přírodě)

Asi rozchodník velký nebo některý jiný z toho rodu.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 19:36, maxim stanko, (O přírodě)

Pokračování zítra.

Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:15, alesjirsa(m), (O přírodě)

Chrpa luční.

Re: Re: Re: Flóra z Nízkých Tater, 16.12.2017 10:53, Patrik(m), (O přírodě)

To nelze jednoznačně říct, je to komplikovaný komplex druhů, takže jen Centaurea sekce Jacea.

Re: Flóra z Nízkých Tater, 15.12.2017 20:42, maxim stanko, (O přírodě)

Všem moc dík za určení.

Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:28, MirekK, (O přírodě)

Jeste tu mam par fotek z utery.
Asi Čepičatka mechová.

Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:29, MirekK, (O přírodě)

Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:29, MirekK, (O přírodě)

Re: Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 20:26, alesjirsa(m), (O přírodě)

Troudnatec pásovaný.

Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:30, MirekK, (O přírodě)

Tady nevim-jehlicnaty les-bylo jich tam dost.

Re: Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 20:27, alesjirsa(m), (O přírodě)

Bez pohledu na lupeny těžko říct.

Re: Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 22:03, Tori(m), (O přírodě)

Chce se mi tam vidět bělavý třeň, pak by to mohla být nějaká křehutka. Ale jistotu nemám.

Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:31, MirekK, (O přírodě)

Taky z jehlici.

Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 18:32, MirekK, (O přírodě)

A tohle by mohla byt nejaka penizovka.

Re: Re: Pokracovani z uterka-dil 3., 15.12.2017 19:42, maxim stanko, (O přírodě)

Pěkné

Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:48, MirekK, (O přírodě)


Jeste porad se daji najit cerstve Strmelky mlzenky

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 22:16, Dano, (O přírodě)

U tebe.:
U nás zemřela poslední před měsícem stářím.

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:49, MirekK, (O přírodě)

Kržatka zimní

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:50, MirekK, (O přírodě)

Nejaka Helmovka

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:52, MirekK, (O přírodě)

Rosolovka mozkovitá byla zastoupena ve vetsim mnozstvi.

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:54, MirekK, (O přírodě)

Tahle byla zajimava.Ta druha v poradi nebyla zluta,ale skoro uplne prusvitna.
Tak jsem ji jeste nenasel.

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:56, MirekK, (O přírodě)

Mlady Pestřec obecný mne taky dost prekvapil.Bylo jich take nekolik na ruznych mistech.

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:57, MirekK, (O přírodě)

Čepičatka jehličnanová pro zmenu na listnaci.

Re: Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 21:45, basset(m), (O přírodě)

.. to bych "šacoval" spíše na šupinovku

Re: Re: Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 22:16, Zdeno(m), (O přírodě)

Tak, něco z rodu Gymnopilus...

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 17:58, MirekK, (O přírodě)

Outkovka pestra.

Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 18:01, MirekK, (O přírodě)

A tohle nevim.Timhle dneska koncim.Vsechny najite houby i ty z minule asi na 500 metrech projiteho lesa.Bylo zima a foukal ledovy vitr.Kdyby clovek prosel nekolik kilometru,byly by ty nalezy jeste znacneji rozsirene.

Re: Re: Pokracovani z uterka., 14.12.2017 19:26, alesjirsa(m), (O přírodě)

Podle mne také helmovka.

Re: Re: Re: Pokracovani z uterka., 15.12.2017 13:12, Zdeno(m), (O přírodě)

Uvažoval bych o zefírové...

Re: Re: Re: Re: Pokracovani z uterka., 15.12.2017 18:27, alesjirsa(m), (O přírodě)

Tu bych nedal ...

Re: Re: Pokracovani z uterka., 15.12.2017 19:46, maxim stanko, (O přírodě)

Pěkné

ESEM, 14.12.2017 09:59, chorcheee(m), (O přírodě)

Kolegové,

pro ozvláštnění přidám fotografii z environmentálního skenovacího elektronového mikroskopu. Poznáte? Hádám, že druh houby pozná jen Aleš, ale zato velmi rychle .

Mějte se.

Re: ESEM, 14.12.2017 16:07, Hanýžka(m), (O přírodě)

Určovat houby podle krystalků je celkem vtipná disciplína. Když dáváš Aleše, tak to asi kuřátka nebudou, tak co třeba Trechyspora byssinella nebo Lagarobasidium detriticum? Nebo něco úplně jiného, že...

Re: Re: ESEM, 14.12.2017 19:27, alesjirsa(m), (O přírodě)

Resinicium bicolor.

Re: Re: Re: ESEM, 14.12.2017 22:08, chorcheee(m), (O přírodě)

Výborně Aleši. Vidíš, Hani, že to jde .

Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 19:12, petras, (O přírodě)

Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 19:16, petras, (O přírodě)

Tak je to ona,určeno paní Zíbarovou,za což ji děkuji.

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 19:21, alesjirsa(m), (O přírodě)

Výborně, gratuluji.

Re: Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 19:37, MACEK, (O přírodě)

Paráda

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 20:02, vevanek, (O přírodě)

Takový nález potěší, gratuluji

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 20:59, vlk(m), (O přírodě)

...připojuji se ke gratulaci...

Re: Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 21:04, petras, (O přírodě)

Díky,letos těch "poprvé" bylo víc,škoda,že tady nic neroste.

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 14.12.2017 22:21, Dano, (O přírodě)

Prý nic neroste a toto je co, navíc to neroste jen tak někde.

Re: Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 14.12.2017 22:46, petras, (O přírodě)

Léto...

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 15.12.2017 14:23, tomaj, (O přírodě)

Pěkné.

Re: Re: Re: Pórnatka placentová, 15.12.2017 19:49, maxim stanko, (O přírodě)

Moc pěkné

Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 21:43, Véna, (O přírodě)

krásná fotka

Re: Re: Pórnatka placentová, 13.12.2017 21:51, Millda, (O přírodě)

Parádní fotka...

Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 18:58, Patrik(m), (O přírodě)

Dnes sem dám poslední vybrané rostlinné nálezy ze jmenovaných oblastí.
Pcháč bělohlavý, Cirsium eriophorum, velice pěkná rostlina, která na loukách a světlinách v okolí Rozsutce roste běžně jako plevel a ještě běžněji byla kolemjdoucími turisty nazývána jako bodlák - zjevně mnoho lidí ani neví, jak vůbec bodlák vypadá. Nicméně v ČR je zařazena do Červeného seznamu. Ve svém okolí jsem našel jedinou rostlinu na jedné údolní louce, avšak letos už po ní nebylo ani stopy.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:02, Patrik(m), (O přírodě)

Velmi zajímavou rostlinou, která rostla ve větších množstvích v okolí Ramzové v Hrubém Jeseníku je kolotočník ozdobný, Telekia speciosa - a ano, zajímavá je především proto, že jsem na mrtvých stoncích této rostliny našel hned několik druhů herbitrofních pyrenomycetů, včetně jednoho neobvyklého nálezu, který jsem později určil jako netypickou Leptosphaeria doliolum. Původně jsem se nesprávně domníval, že jde o rod kamzičník, avšak kolotočník má mj. oproti tomuto výrazně větší listy.

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 21:32, petras, (O přírodě)

Mně ho určil Karel,ten název jsem slyšel poprvé a byl plný motýlů.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:04, Patrik(m), (O přírodě)

Další zajímavý druh jsem našel pro změnu na vrcholu Keprníku v okolí keprnických skalních útvarů - šicha oboupohlavná, Empetrum hermaphroditum.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:07, Patrik(m), (O přírodě)

A posledním pro mě velice zajímavým taxonem z Jeseníků byl kromě plavuně pučivé (kterou jsem tam viděl jen na jediné lokalitě pod Červenou horou) také vranec jedlový, rostoucí u vrchních partií Vražedného potoku.

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:39, MACEK, (O přírodě)

Jeseníky rád, dík za nové poznatky

Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 20:12, karelzbrd(m), (O přírodě)

díky, Patriku, zajímavé jako vždy. Jen se pochlubím, že plavuň pučivá roste i v Brdech, i když to nejsou takové porosty jako znám třeba ze Šumavy...

Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 20:14, karelzbrd(m), (O přírodě)

je to fotogenická rostlina.

Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 20:16, karelzbrd(m), (O přírodě)

vranec jsem také na několika lokalitách v Brdech našel a nálezy si dokonce evidují botanici z okresu...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 21:33, Patrik(m), (O přírodě)

Gratuluju, ty skupinky vrance jsou parádní. Plavun pučivá je dost vzácná na rozdíl od vidlačky, která roste i u nás na několika místech, takže gratuluju. Jen pro zajímavost, plavuň pučivou jsem našel právě i v Alpách v pásmu kosodřeviny.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 14.12.2017 23:08, Včelda, (O přírodě)

skvělá osvěta! Kam vlastně zařadit tuto šumavskou fotku?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 16.12.2017 14:26, Patrik(m), (O přírodě)

Tu bych asi taky typoval na pučivou, vidlačky mývají obvykle spíše poléhavé stonky hustěji pokryté lístky ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 21:33, petras, (O přírodě)

Snad bude příští rok víc času,plavuní je všude plno.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:12, Patrik(m), (O přírodě)

A dnes zakončím několika nálezy z Chorvatska. Velmi hojným druhem, který lze při pobřeží velmi běžně vidět, je ostružiník ´středomořský´, Rubus ulmifolius. Tento druh je zajímavý především tím, že se jedná o jeden z mála druhů ostružiníků, které postrádají schopnost apomiktického rozmnožování a nevytváří proto hybridní populace. Je tedy jednoduše určitelný. Na pobřeží Chorvatska a v pobřežních horách tvoří rozsáhlé porosty.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:14, Patrik(m), (O přírodě)

Velmi zajímavá rostlina a pro mě po celkem dlouhou dobu určovací oříšek - Picnomon acarna.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:20, Patrik(m), (O přírodě)

Mnoho lidí určitě zná a dokonce kupuje v obchodech pistácie. I když mnoho Čechů běžně jezdí do Chorvatska na dovolenou, jen málokdo ví, že keře, na kterých pistácie rostou, zná, a už je určitě viděl, nebo kolem nich procházel. Tohle je jeden ze tří druhů rodu Pistacia, které se v Chorvatsku velmi běžně vyskytují a zároveň jeden ze dvou druhů, které se mi povedlo vyfotit. Jedná se konkrétně o druh Pistacia terebinthus, který je běžnou součástí stálezelených listnatých lesů a křovisek na pobřeží a jeho areál výskytu zahrnuje celé pobřeží Chorvatska. Plody pistácie se však sbírají z jiného druhu - Pistacia verna, který jsem v Chorvatsku nenašel a který se ve volné přírodě vyskytuje trochu vzácněji, než jeho dva příbuzné druhy.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:24, Patrik(m), (O přírodě)

Další velmi běžný druh, který lze vidět od pobřeží do hor, byl pro mě také dlouhou dobu neurčitelný. Vzhledem mi dosti připomínal chrastavce rodu Knautia, které rostou u nás, avšak ve skutečnosti se jednalo o Scabiosa ochroleuca. Tento druh se u nás vyskytuje jen velmi vzácně v termofytiku a je na něj vázáno hned několik druhů samotářských včel. U těchto rostlin jsem tedy v Chorvatsku trávil celkem dost času - byl to přímo hmyzí ráj.

Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 19:30, Patrik(m), (O přírodě)

A definitivně toto povídání o pro mě zajímavých druzích rostlin za tento rok zakončím ještě jedním poněkud zajímavým chorvatským keřem, nazývaným trnovec kristův, Paliurus spina-christi. Jak již jméno napovídá, tak údajně právě z této rostliny byla upletena Kristova koruna. Díky neobvyklému tvaru větví, dlouhých trnů a neobvyklých plodů je lehce poznatelnou dřevinou.
Tímto jsem samozřejmě ani zdaleka nevyčerpal množství druhů rostlin nalezených za tento rok, jen z Alp a Chorvatska mám něco přes 100 druhů rostlin, některé asi ještě dlouho zůstanou neurčené, nepočítaje ani množství druhů rostlin nafocených u nás, na Slovensku a z různých tropických skleníků

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 20:00, vevanek, (O přírodě)

Dáváš moc zajímavé příspěvky, vždy si počtu

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 21:03, vlk(m), (O přírodě)

...super...,,zhltnu,, je jedním dechem...klobouk dolů...a dikec...

Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 21:34, Patrik(m), (O přírodě)

Díky, popravdě jsem moc nedoufal, že se to někomu bude chtít číst

Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 13.12.2017 22:25, soucekp, (O přírodě)

Pěkný! Také jsem to přečetl

Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 14.12.2017 07:33, Zdeno(m), (O přírodě)

Ten kolotočník jsem dodnes neuměl...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 16.12.2017 14:29, Patrik(m), (O přírodě)

Já též ne, znám ho od té doby, kdy jsem si koupil publikaci Vzácné a chráněné rostliny CHKOJ. ... mj. je tam i hafo rodů, které jsem dosud neznal...

Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 14.12.2017 10:53, Joska(m), (O přírodě)

Taky čtu pravidelně. K odbornosti příspěvků mlčím, na jejich kritiku a komentování nemám. A celkově? Není (skoro) co dodat (ani vytunit ), a vůbec... Dost dobrý!

Re: Re: Re: Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 16.12.2017 14:30, Patrik(m), (O přírodě)

Většinu odborných zajímavostí a informací mám z portálu botany.cz.

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 14.12.2017 22:38, Dano, (O přírodě)

Nato, že podobné obory byly náplní kdysi mého vzdělání, jsem jak poprvé ve škole.
Paráda!

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 15.12.2017 14:25, tomaj, (O přírodě)

Pěkný a poučný příspěvek.

Re: Re: Flóra z Alp, Dalmácie, Hrubého Jeseníku a Velké Fatry III., 15.12.2017 19:50, maxim stanko, (O přírodě)

Moc pěkné

Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

aneb zimní klasika. Pár klanolístek,

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Ale co když má les tak špinavé uši a neslyší?

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

Někdy si i obyčejný březovník můžete z dálky splést s rypoušem sloním. O to je potom procházka veselejší. ;)

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

Další dřevomilka (vlk by si měl nechat ten název nechat patentovat) – měkkouš kadeřavý.

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:06, Zdeno(m), (O přírodě)

Zajímavá věta...

Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:10, Pavla, (O přírodě)

Já dneska šiju horkou jehlou. Víš, co má ženská 13.12. všechno po práci ještě na práci?

Re: Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:13, Zdeno(m), (O přírodě)

Slavit svátek Lucie, co noci upije a dne nepřidá...

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 14.12.2017 22:46, Dano, (O přírodě)

S tím vlkem máš pravdu, jen nejhorší je, že jsem si všiml, že už taky dřevomilkuju.
Asi je to nakažlivé nebo se člověk netrápí s určováním.

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

Dvojice chorošů – otázkou zůstává, zda je ten vrchní ve vztahu ochránce nebo usurpátor.

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:07, Zdeno(m), (O přírodě)

Hlavně si vyjasnit genderovou identitu...

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

Malinká lentilková kržatka z ledového království

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

a než zazvoní zvonec,

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 14.12.2017 22:48, Dano, (O přírodě)

.ten zvonec vypadá spíš, jak něco jiného...možná i s prostatou

Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 17:59, Pavla, (O přírodě)

poprosím o pomoc s určením této houbičky. Čepičatka sp.? Já fakt nevím, takže předem díky za tipy a mějte fajn večer.

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:05, karelzbrd(m), (O přírodě)

Pavlo, měla by si sepsat knihu s těmi příběhy - zchroustal bych ji za večer - seš prostě úžasná...

Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:07, Pavla, (O přírodě)

Šmajrá, díky moc. Já snad dneska neusnu.

Re: Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 20:18, MirekK, (O přírodě)

Pavlo,jestli tak umis i varit jako delat fotky a vypravet pribehy,tak tomu tvemu manzelovy fakt zavidim.

Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:09, Zdeno(m), (O přírodě)

Když jsem doroloval, zjistil jsem, že Karel už můj postupně v hlavě zformulovaný příspěvek poslal...

Re: Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 18:52, petras, (O přírodě)

Už budu mít strach sem něco dávat,tak se to poslední dobou zlepšilo.

Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 19:25, karelzbrd(m), (O přírodě)

proto už nic nedávám, nebudu si dělat ostudu

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 13.12.2017 21:37, vlk(m), (O přírodě)

...ta poslední fotka mě dostala...super...

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 14.12.2017 22:52, Dano, (O přírodě)

Je pěkná, koukám, že už má fanoušků docela dost.

Re: Re: Vzpomínky na sobotu, 15.12.2017 19:56, maxim stanko, (O přírodě)

Moc pěkné, myslím, že to je čepičatka jehličnanová(Galerina marginata)

Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:02, MirekK, (O přírodě)

V nedeli napadlo pres 10 cm snehu ale odpoledne se to rozpustilo.
Dnes na kraji lesa spousta mladych cerstvych ryzcu borovych.I kdyz se ranni teploty pohybovaly kolem nuly,vyrostlo jich pres 20 kusu.

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:03, MirekK, (O přírodě)

A zadne z nich nebyly cervave.

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:03, MirekK, (O přírodě)

Na sadle a kmine to byla pochoutka.

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:04, MirekK, (O přírodě)

V tuhle dobu jsem je uz necekal.

Re: Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 21:40, soucekp, (O přírodě)

Slyšel jsem, že se mohou takhle pozdě objevit, ale sám jsem to štěstí ještě neměl . Parádní nález

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:05, MirekK, (O přírodě)

V bukovem lese spousta drevnatek parohatych.

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:05, MirekK, (O přírodě)

Re: Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:32, gazela(m), (O přírodě)

Paráda. Jako les plný sobů

Re: Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 19:28, karelzbrd(m), (O přírodě)

u nás najdu parohy často, ale jen jednou jsem našel fakt vzrostlé a od té doby jsem si vybíral a řekl, že nafotím jen podobně vyvinuté. Bohužel, od té doby nic, jen náznak parohu...

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:06, MirekK, (O přírodě)

A nekolik cerstvych klouzku do polevky taky bylo.

Re: Jeste porad rostou., 12.12.2017 18:06, MirekK, (O přírodě)

Re: Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 12:48, Kraken(m), (O přírodě)

Paráda, tady už je to o zimních houbách...

Re: Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 18:01, Pavla, (O přírodě)

Tady má asi někdo smlouvu s 12 měsíčky. Na půlku prosince parádička.

Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 19:32, karelzbrd(m), (O přírodě)

to už je nějaký čas, co jsme našel takhle pěkně narostlé...

Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 19:34, karelzbrd(m), (O přírodě)

tyhle byly taky pěkný... Trochu mu příspěvek odskočil od tématu.

Re: Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 20:20, MirekK, (O přírodě)

ty jsou taky moc pekny Karle,to byla u mne nahoda.V takovem mnozstvi se taky normalne nenajdou.

Re: Re: Re: Jeste porad rostou., 13.12.2017 20:47, karelzbrd(m), (O přírodě)

jo, to souhlasím, marně pasu po tak pěkných parohách už hodně dlouho a přitom malých najdu mraky...

Re: Re: Jeste porad rostou., 15.12.2017 19:58, maxim stanko, (O přírodě)

Moc pěkné

Topolové aleje, 12.12.2017 16:04, MACEK, (O přírodě)

Hlíva ústřičná

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 18:07, MirekK, (O přírodě)

Taky jsem je minuly tyden kontroloval.U mne zatim nic.

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 18:38, gazela(m), (O přírodě)

To je nadělení

Re: Re: Topolové aleje, 12.12.2017 20:29, MACEK, (O přírodě)

Pokusím si zapamatovat místo a za rok bude bašta

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 20:33, vlk(m), (O přírodě)

...parádní úrodička...gratuluji...

Re: Topolové aleje, 13.12.2017 12:50, Kraken(m), (O přírodě)

Jo, narazit na takový strom, to je hotový poklad!

Re: Topolové aleje, 13.12.2017 18:01, Pavla, (O přírodě)

Nářez!

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 16:04, MACEK, (O přírodě)

Taky hlíva

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 16:04, MACEK, (O přírodě)

Dřevomilky

Re: Re: Topolové aleje, 12.12.2017 17:30, alesjirsa(m), (O přírodě)

Šupinovka zhoubná.

Re: Re: Re: Topolové aleje, 12.12.2017 17:38, Zdeno(m), (O přírodě)

Tak, pět minut...

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 16:04, MACEK, (O přírodě)

Rub

Re: Topolové aleje, 12.12.2017 16:04, MACEK, (O přírodě)

Líc

Re: Re: Topolové aleje, 12.12.2017 17:31, alesjirsa(m), (O přírodě)

Outkovka pestrá.

Re: Re: Topolové aleje, 15.12.2017 21:03, maxim stanko, (O přírodě)

Troudnatec kopytovitý, pěkné

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30